از امروز رقم می خورد؛

آغاز قراردادهای کشف پرمیوم فلزات در بورس کالا

عصر معدن- طرح ویژه وزارت صمت از طریق قراردادهای کشف پریمیوم از امروز چهارشنبه ۲۶ آبان در بورس کالا آغاز می‌شود.;

آغاز قراردادهای کشف پرمیوم فلزات در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولادبان، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت با تأیید این خبر افزود: زمان شروع معاملات پریمیوم در بورس کالا ساعت 14:30 روی تابلوی آنلاین بورس ثبت شده است و محصولاتی چون مس کاتد، شمش فولاد، تختال و آلومینیوم به منظور مدیریت هوشمند بازار و رفع دغدغه تولیدکنندگان عرضه خواهد شد.

    سیف‌الله امیری درباره قرارداد کشف پریمیوم ادامه داد: قراردادهای پریمیوم حاوی یک نوع قیمت است به‌عنوان مثال اگر امروز ورق فولادی 21 هزار تومان باشد و سه ماه آینده به 23 هزار تومان برسد، محصول و کالا با قیمت آن روز تحویل مشتری می‌شود.

    وی تصریح کرد: طبق این قرارداد حدود 10 درصد پول در زمان انعقاد قرارداد پرداخت می‌شود و جنس سه ماه بعد تحویل گرفته می‌شود لذا این نوع قرارداد همچون قرارداد سلف و درازمدت بوده با این تفاوت که با قیمت روز است و در این قرارداد کسی که می‌خواهد صادر یا تولید کند خیالش از بابت تأمین جنس و کالا راحت است و به اصطلاح جنس را زیر سر دارد.

    مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: اولین طرح پریمیوم امروز ساعت 14 و 30 اجرا خواهد شد و طبق مصوبه تنظیم بازار افرادی که طالب قرارداد بلندمدت یا پریمیوم هستند می‌توانند خواسته خود را در تالار بورس کالا مطرح کنند و هر میزان محصول و کالایی که در بورس کالا وجود دارد در قالب این قرارداد خریداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر