مدیر اداره کل مدیریت خزانه داری بانک ملت مطرح کرد:

گواهی سپرده شمش طلا، بازاری جذاب برای سرمایه گذاران

اعلام مزایای معاملات جدید بورس کالا

عصر معدن- معاملات گواهی سپرده شمش طلا در پی امضای توافقنامه ایمیدرو، بانک ملت و معدن طلای زرشوران به زودی در بورس کالای ایران راه اندازی می شود. در همین زمینه علیرضا عابدین زاده مدیر اداره کل مدیریت خزانه داری بانک ملت، مزایای این معاملات را بررسی کرده است.;

گواهی سپرده شمش طلا، بازاری جذاب برای سرمایه گذاران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، به گفته عابدین زاده، پیش بینی می شود معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا با استقبال بالای سرمایه گذاران مواجه شود.

    *مزایای معاملات گواهی سپرده شمش طلا برای معدن زرشوران، سرمایه گذاران و بازار سرمایه چیست ؟

    این طرح در وهله اول فروش محصول معدن زرشوران که همان شمش طلا است را تسهیل کرده و راه را برای تامین منابع نقد معدن زرشوران هموار می کند.
    از دیگر مزایای این طرح  که یکی از اهداف آن نیز محسوب می شود تأسیس صندوق های جدید سرمایه گذاری با پشتوانه طلا و توسعه صندوق های فعلی طلاست.
    موضوع دیگر آن است که با راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا، سرمایه گذاران خرد می توانند سرمایه های خود را تبدیل به واحدهای کوچک از شمش طلا نمایند و در مواقع ضروری به نحو شایسته از سرمایه های خود استفاده نمایند. همچنین از آنجایی که این سرمایه ها در فضایی شفاف یعنی بورس کالای ایران سرمایه گذاری می شود در نهایت منجر به رونق بازار سرمایه شد و نقدینگی در دست مردم مسیر بهتری را طی خواهد کرد.

    *با توجه به جذابیت بالای طلا برای سرمایه گذاری و تجربه موفق معاملات گواهی سپرده سکه طلا، پیش بینی شما از استقبال سرمایه گذاران از معاملات گواهی شمش طلا چیست ؟
    با عنایت به اینکه در معاملات سکه طلا در بازار هرازگاهی شاهد حباب قیمتی و در نتیجه بعضا فاصله قیمتی بین قیمت گواهی سپرده سکه طلا و سکه فیزیکی هستیم، این موضوع باعث نگرانی برخی از سرمایه گذاران بوده و البته بیانگر جذابیت این بازار نیز است. لیکن به نظر می رسد گواهی سپرده شمش طلا فاقد حباب قیمتی باشد و سرمایه گذارانی که خواستار خرید تدریجی طلا هستند را به سمت خود جلب نماید. در کل پیش بینی می شود استقبال بالایی از معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا خواهیم داشت.

    دلایل  شما در خصوص کارکردهای بورس کالا در اقتصاد کشورمان چیست؟
    بانک ملت همواره حامی طرح های ملی توام با نوآوری بوده خصوصا در طرح هایی که از سوی بورس کالا مطرح شده، همواره پیش قدم بوده است.
    لذا به طور کلی هر محصولی که در نهایت منجر به منفعت مردم، سرمایه گذاران و اقتصاد کشور باشد مورد حمایت عملی این بانک قرار خواهد گرفت و هر اقدامی که در حوزه فعالیت ما باشد به نحو شایسته انجام گرفته و حداکثر پتانسیل خود به کار خواهیم گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر