معاون تولید شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد:

برنامه ذوب آهن برای تامین ریل مورد نیاز کشور از طریق بورس کالا

عصر معدن- معاون تولید شرکت ذوب آهن اصفهان با اعلا اینکه تاکنون ۲ عرضه ۳۰۰ تنی ریل شرکت ذوب آهن اصفهان توسط چندین شرکت در بورس کالا خریداری شده است گفت: اهداف بلندمدت ما این است که ریل مورد نیاز کشور را از طریق بورس کالا برای مصرف کنندگان تامین کنیم.;

برنامه ذوب آهن برای تامین ریل مورد نیاز کشور از طریق بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از موج، معاون تولید شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه دو قرارداد شرکت ذوب آهن اصفهان حدود 100 هزار تن ریل است که طبق پیش بینی ها در طول یکسال آینده تحویل  می شود، گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان یک قرارداد عمده با قرارگاه خاتم برای ساخت ریل زاهدان-چابهار دارد و یک قرارداد با شرکت زیرساخت برای تامین ریل چند محور دارد که شامل محور سنندج، محور رشت، محور میانه و محور یزد است که در بازه زمانی یک ساله شرکت ذوب آهن اصفهان ریل مورد نیاز آنها را تامین می کند

    مهرداد تولائیان با نگاهی به روند تحویل محصول ریل به مشتریان در ماه های گذشته افزود: به طور متوسط در شش ماه گذشته هر ماه 5 هزار تن ریل تحویل مشتری داده شده است و در حال حاضر قابلیت افزایش تولید و تحویل ریل به مشتری وجود دارد و می توانیم در نیمه دوم سال تولید را به 10 هزار تن در ماه افزایش دهیم.

    وی با تاکید بر اینکه تولید متنوع ریل به نوع واگن بستگی دارد، تصریح کرد: در شرایط کنونی شرکت ذوب آهن اصفهان بر مبنای سفارشات ریل تولید می کند و  در حال حاضر 7 هزار تن ریل تایید شده توسط بازرسان داریم که به دلیل اینکه امکان بارگیری ریل به مقصد، محدود است فعلا در انبار موجود بوده و به زودی تحویل مشتری می شود.

    معاون تولید شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص برنامه این شرکت برای فروش ریل در بورس یا بازار برای سایر مصرف کننده ها نیز اظهار کرد: از آنجایی که استاندارد ملی ریل توسط شرکت ذوب آهن اصفهان دریافت شده و به دنبال عرضه بیشتر آن در بورس هستیم، لذا شرکت ها و معادنی به ریل نیاز دارند می توانند از طریق بورس ریل مورد نیاز خود را تامین کنند.

    تولائیان با اشاره به تعداد عرضه های ریل در بورس گفت: تاکنون 2 عرضه 300 تنی ریل شرکت ذوب آهن اصفهان توسط شرکت های دیگر در بورس خریداری شده و اهداف بلندمدت ما این است که ریل مورد نیاز کشور را از طریق بورس تامین کنیم.

    وی با تاکید بر اینکه در شش ماه گذشته یک نوع ریل ویژه معادن تولید کرده ایم، اظهار کرد: تاکنون 500 تن از ریل تولیدی برای معادن به مشتری تحویل شده است و محصول آرک معدنی هم با سایز 36 تا چند ماه آینده به بازار عرضه می شود.

    معاون تولید شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه تولید تجهیزات دیگر ریلی نیز در دستور کار است، تشریح کرد: در خطوط راه آهن وقتی چند خط بهم برخورد می کند شکل ریل تغییر می کند که سوزن ریل نام دارد که در حال حاضر واردات این قطعه سخت شده و در مهر ماه تولید این محصول را داخلی سازی می کنیم که در شرایط کنونی 2500 تن سفارش داریم که اگر تولید شود می تواند نیاز کشور را تا یک سال آینده تامین کنیم.

    تولائیان با بیان اینکه در حال حاضر تولید میلگردهای 70 کروم 2 برای استفاده در صنایع مس در شرکت ذوب آهن اصفهان از سر گرفته شده است، اظهار کرد: ماهانه 10 هزار تن میلگردهای 70 کروم 2 به صنایع مسی تحویل داده می شود این محصول جزو مواد اولیه صنعتی است که نسبت به محصولات ساختمانی ارزش افزوده بالاتری دارد.

    وی با اعلام اینکه خوشبختانه در دو سال گذشته شرکت زیان انباشته خود را پرداخت کرده و امیدواریم که در شش ماه نخست امسال این زیان انباشته به صفر برسد، گفت: پیش بینی می شود در شش ماهه دوم شرکت سود خوبی به دست بیاورد، چراکه تولید در شش ماهه نخست امسال طبق برنامه پیش رفته و قرار بوده تا پایان امسال یک میلیون و 100 هزار تن صادرات شمش فولاد، تیراهن، میلگرد و کلاف انجام شود که روند کنونی حکایت از تحقق این برنامه دارد.

    معاون تولید شرکت ذوب آهن اصفهان با اشاره به حمایت های وزارت صنعت، معدن و تجارت در تامین مواد اولیه شرکت، اظهار کرد:  تامین زغال سنگ به اندازه انجام شده و مواد اولیه سنگ آهن هم در انبار وجود دارد از این رو مشکلی برای تولید وجود ندارد.

    تولائیان درباره حاشیه های که درباره قیمت شمش فولاد وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت شمش فولاد نسبت به سایر حلقه های فولاد متناسب است و از آنجایی که قیمت سایر حلقه ها با درصدی از قیمت شمش تعیین می شود در شرایط کنونی نسبت ها مناسب است. از طرف دیگر در شرایط کنونی به دلیل اینکه قیمت انرژی، مواد اولیه، کارگر و ... افزایش یافته به همین دلیل نباید قیمت شمش به صورت دستوری تعیین و همچنان قیمت آن در بورس کالا تعیین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر