افزایش ۵۷ درصدی درآمد شرکت ملی مس ایران

عصر معدن- طبق آمار ارائه شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران، فروش این شرکت در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۷ درصدی را در بازار سرمایه رقم زده که نشانگر تحقق برنامه‌های تدوین‌ شده در عملکرد این شرکت برای مدت مذکور است.;

افزایش ۵۷ درصدی درآمد شرکت ملی مس ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار ارائه شده توسط شرکت ملی صنایع مس ایران، بر رشد فروش داخلی و خارجی این شرکت طی سه فصل اول سال جاری تاکید و گزارش شده که میزان فروش داخلی محصولات شرکت ملی مس در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 695 هزار میلیارد ریال و میزان فروش صادراتی آن 212 هزار میلیارد ریال ثبت شده است.

    بنابراین؛ مجموع درآمد شرکت ملی مس در بازار سرمایه بیش از 907 هزار میلیارد ریال است که نسبت به فروش 575 هزار میلیارد ریالی در مدت مشابه سال گذشته، بیش از 57 درصد رشد داشته است.

    در این میان تولید کنسانتره مس و اسیدسولفوریک سه ‌درصد و تولید سنگ سولفوری نیز نسبت به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تا پایان آذرماه، دو درصد بیشتر بوده است.

    همچنین میزان کل استخراج، اکسید و باطله، لجن آندی، مفتول و کنسانتره مولیبدن از ابتدای سال تا روز پایان آذر سال جاری نسبت به برنامه به ترتیب 11 درصد، 14 درصد، 11 درصد، 43 درصد و 56 درصد رشد داشته است.

    طبق این گزارش، در جهت تحقق این میزان از رشد تولید، اقدامات متعددی از جمله افزایش بهره‌وری در بخش‌های مختلف شرکت، به کارگیری فناوری‌های جدید در فرایند تولید و تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص انجام شده است.

    عملکرد 9 ماهه سال 1402 صنایع مس کشور، نشان می‌دهد که در میزان کل استخراج، اکسید و باطله، لجن آندی، مفتول و کنسانتره مولیبدن از ابتدای سال جاری تا روز پایان نهمین ماه از سال، به ترتیب 207 میلیون و 949 هزار تن، 165 میلیون و 643 هزار تن، 698 هزار تن، 19 هزار و 345 تن و 9 هزار و 821 تن به ثبت رسیده است.

    همچنین میزان تولید تا پایان آذر ماه امسال در  کنسانتره مس 992 هزار و 282 تن، اسیدسولفوریک 652 هزار و 693 تن و سنگ سولفوری 42 میلیون و 306 هزار تن ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر