ساده‌سازی فرایندهای تصمیم گیری درخصوص توسعه

عصر معدن- جمعی از مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران رویکردهای این شرکت را در پنل تخصصی توسعه، اشتغال و رونق تولید تشریح و بر ایجاد بستر توسعه و ساده‌سازی فرایندهای تصمیم گیری درخصوص توسعه تاکید کردند.;

ساده‌سازی فرایندهای تصمیم گیری درخصوص توسعه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، پنل تخصصی توسعه، اشتغال و رونق تولید در دومین روز از چهارمین همایش و نمایشگاه چشم انداز صنایع فلزات غیر آهنی ایران و فناوری های وابسته با نگاه به تولید بازار با حضور بهروز رحمتی معاون توسعه و اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران، حسن محمودی معاون توسعه مجتمع مس شهر بابک، حسین ثقفی معاون توسعه مجتمع سونگون، شهرام سعید مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت مس  و یوسف جزء پیری مجری طرح اسیدفسفریک برگزار شد.

    حسین ثقفی معاون توسعه مجتمع مس سونگون در این پنل تخصصی اظهار کرد: برای توسعه بهترین چیزی که لازم داریم بستر توسعه است و تا این بستر فراهم نشود ما نمی‌توانیم خودمان را با هیچ کجای دنیا مقایسه کنیم و شجاعت تصمیم‌گیری به وجود نمی‌آید.

    وی تصریح کرد: به نظر من بیشترین صدمه‌ای که به اقتصاد ما وارد می‌شود به دلیل عدم تصمیم‌گیری‌های به موقع است، چرا که ما کشور تورمی هستیم و تورم در کشور ما نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی دارد و هرگونه تاخیر و عدم تصمیم‌گیری موجب خسارت بسیار زیادی می‌شود و ما باید این رویه را اصلاح کنیم.

    در ادامه این پنل حسن محمودی معاون توسعه شهر بابک خاطرنشان کرد: فرصت‌سوزی و ترس از تصمیم‌گیری و اشتباه سبب ضربه شدید به چارچوب اصلی کارهای توسعه می‌شود و این رویه بدون شک هر چه سریعتر باید اصلاح شود.

    شهرام سعید مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت مس در ادامه پنل تخصصی توسعه، اشتغال و رونق تولید با بیان اینکه مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس بر موضوع توسعه تاکید بسیار زیادی دارند تاکید کرد: مدیری اگر تصمیم می‌گیرد نگران این است که باید تبعات تصمیم‌گیری را نیز برعهده بگیرد.

    وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر پیچیدگی فرآیندها در شرکت ملی مس ایران بسیار زیاد شده است و با این ساختار و فرآیند دستیابی به اهدف توسعه‌ای شرکت سخت است و برای پیشبرد سریعتر طرح های توسعه باید فرآیندها اصلاح شود و باید گردش‌های بیهوده حذف شود.

    سعید گفت: ما کیس‌های مختلفی داریم که مطالعات آنها انجام شده است و بحث فنی و اقتصادی آنها انجام شده اما قراردادهای آنها به دلایل پیچیده بودن ساختارها امضا نشده و فرصت‌ها در حال از دست رفتن است و ما امیدواریم با توجه به وجهه بین‌المللی شرکت مس در بحث توسعه نیز ما مشکلات را حل کنیم.

    در ادامه این پنل یوسف جزء پیری مجری طرح اسیدفسفریک با بیان اینکه شاید یکی از دلایلی که سبب شده ما در حوزه توسعه نتوانیم در کشور درست عمل کنیم عدم وجود راهبرد و تغییرات مدیریت‌های پی در پی است.

    وی افزود: من اجرای توسعه را بر مبنای اجرای پروژه‌ها می‌دانم و فعالیت در پروژه‌های توسعه مثل خط مقدم است و از اهمیت بسیاری برخوردار است و حمایت مدیریت باید از این بخش وجود داشته باشد.

    پیری با بیان اینکه شرکت ملی مس در بین شرکت‌ها هوشمندترین تصمیمات را اتخاذ کرده و یک چرخه محیط زیستی را به درستی ایجاده کرده و تولید اسید فسفریک در دستور کار ما قرار گرفت که این روند اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که این طرح در تامین خوراک دام و امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارد.

    وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم حرکت شروع شده در شرکت ملی مس ادامه دار باشد و ما شاهد تحقق ایجاد برکت در کشور باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر