نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

«شفافیت برای همه» از مسیر بورس کالا می گذرد

عصر معدن- طرح جامع فولاد در مسیر صحن علنی مجلس قرار دارد، طرحی که در آن از تولید تا عرضه فولاد مورد ساماندهی قرار خواهد گرفت و یکی از بندهای مهم این طرح آن است که برای شفاف سازی بازار فولاد برای همه، کل تولید این محصول در بورس کالا عرضه شود.;

«شفافیت برای همه» از مسیر بورس کالا می گذرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴:۰۰

    علی جدی نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان مطلب فوق به «عصر معدن» گفت: یکی از موضوعاتی که در طرح جامع فولاد مورد نظر قرار گرفته است، رانت و اطلاعاتی است که در گلوگاه صنعت فولاد قرار دارد و عده ایی بازار را به نفع خودشان  اداره می کنند. بنابراین ما دنبال آن هستیم تا با رسیدگی به وضعیت بازار، فولاد به طور کامل در بورس کالا عرضه شود تا رانت و سوء استفاده ها از بین برود.

    جدی با بیان اینکه با عرضه کل فولاد در بورس کالا، همه فعالان بازار در معرض اطلاعات شفاف قرار می گیرند، افزود: خوشبختانه وزیر صمت نیز با جدیت به دنبال تحقق شفاف سازی در مبادلات فولاد کشور از بستر بورس کالاست تا دوگانگی و تفاوت فاحش قیمت ها به دلیل عرضه بخشی از محصولات در خارج از بورس حذف شود.

    وی با اشاره به طرح تحقیق و تفحص در حوزه فولاد بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات این روزهای مجلس که با جدیت به دنبال آن هستیم طرح تحقیق و تفحص در حوزه فولاد است. در جلسه ای با حضور وزیر و اعضای تحقیق و تفحص برگزار شد که طراحان نظرات خود را درباره تحقیق و تفحص در حوزه فولاد بیان کردند که در این حیطه قرار است از نرخ فولاد گرفته تا نقش واسطه ها و سودجویی برخی از مدیران در دستور کار مجلس قرار بگیرد. 

    گفتنی است علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت طی هفته های اخیر چندین بار بر لزوم عرضه کل تولید در زنجیره فولاد کشور در بورس کالا براساس شیوه نامه جدید دولت تاکید داشته و به اعتقاد وزیر در صورت اجرای دقیق این شیوه نامه، تقاضای سفته بازی از بازار فولاد کنار می رود و بازار و قیمت ها به آرامش و تعادل می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر