با رقابت جذاب خریداران در تالار کیش

صادرات شمش فولاد از بورس کالا کلید خورد

عصر معدن- ۱۰ هزار تن شمش بلوم آهن و فولاد ارفع، امروز برای نخستین بار در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه شد که با استقبال ۲۳ هزار تنی و رقابت خریداران، کل حجم عرضه با موفقیت مورد معامله قرار گرفت.;

صادرات شمش فولاد از بورس کالا کلید خورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، امروز در مجموع 10 هزار تن شمش بلوم آهن و فولاد ارفع روی تابلوی صادراتی بورس کالا در جزیره کیش رفت که 5 هزار تن آن از سوی فروشنده درب کارخانه و 5 هزار تن نیز فوب بندرعباس تحویل مشتری می شد.

    برای محموله شمش بلوم تحویل Ex-works (تحویل درب کارخانه یا هر جایی که فروشنده تعیین می‌کند. در این روش هزینه فروشنده حداقل است/کاهش هزینه حمل نسبت به فوب) 10 هزار تن تقاضا ثبت شد که منجر به رقابت 2.48 درصدی خریداران شد و در نهایت هر کیلوگرم از این محصول به قیمت 143 هزار و 529 ریال فروخته شد، در حالی که قیمت پایه 140 هزار و 56 ریال بود.

    همچنین برای محموله 5 هزارتنی شمش بلوم تحویل فوب بندرعباس، 13 هزار تن تقاضا ثبت شد که منجر به رقابت 3.1 درصدی متقاضیان و رسیدن قیمت به 150 هزار و 509 ریال به ازای هر کیلوگرم شد. قیمت پایه محموله مذکور 145 هزار و 985 ریال در هر کیلوگرم اعلام شده بود.

    تاریخ تحویل هر دو محموله 17 آذر است و خریدار موظف به رفع تعهد ارزی ناشی از صادرات است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر