از سه شنبه هفته جاری در بورس کالا؛

قرارداد آتی نقره با سررسید خرداد ۱۴۰۰ راه اندازی می شود

عصر معدن- مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از راه اندازی سومین قرارداد آتی نقره برای تحویل خرداد ماه ۱۴۰۰ از روز سه شنبه هفته جاری ۲۴ فروردین ماه جاری خبر داد.;

قرارداد آتی نقره با سررسید خرداد ۱۴۰۰ راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، براساس اطلاعیه صادره از سوی مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا، قرارداد آتی نقره برای تحویل در خرداد ماه امسال از روز سه شنبه 24 فروردین ماه راه اندازی شده و تا 18 خرداد ماه 1400 قابل معامله خواهد بود.

    گفتنی است قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی بدون حد نوسان قیمتی با دوره پیش گشایش به مدت 30 دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی راس ساعت 10:30 با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد. قیمت پایه قرارداد آتی نیز همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

    بدیهی است در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجددا همین فرآیند روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

    این گزارش می افزاید، 17 اسفند ماه سال گذشته در مراسمی با حضور محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در بورس کالای ایران آیین راه اندازی معاملات آتی نقره برگزار شد.

    گفتنی است جزییات قرارداد آتی نقره بیانگر آن است که هر قرارداد معادل 100 گرم و استاندارد کالا، ساچمه نقره مطابق استاندارد 999 است. حد نوسان قیمت این قرارداد، مثبت و منفی 5 درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل بوده و قیمت تسویه در روز سررسید بر مبنای قیمت روز جهانی نقره و نرخ ارز سنا است؛ سقف موقعیت های باز برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز 500 موقعیت در هر کد معاملاتی در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر