تاکید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس:

وزارت صمت بر میزان کف عرضه فولاد در بورس نظارت کند

قیمت‌گذاری غیرقانونی است

عصر معدن- اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس امروز در بازدید از بورس تهران بر عرضه کامل فولاد در بورس کالا و غیر قانونی بودن هر نوع قیمت‌گذاری کالاها در بورس تاکید کردند؛ موضوع واحد نمایندگان، میزان عرضه کم محصولات فولادی در بورس است که وزارت صمت بر این موضوع نظارت نمی کند.;

وزارت صمت بر میزان کف عرضه فولاد در بورس نظارت کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، این بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، جلسه ای با رئیس سازمان بورس و مدیران عامل ارکان بازار سرمایه داشتند که در آن موضوعات مختلفی مطرح شد.

    کم کاری وزارت صمت در نظارت عرضه کامل فولاد در بورس کالا

    در حاشیه این جلسه مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره قیمت گذاری فولاد گفت: از همان ابتدایی که بحث ورود مجلس و دولت به حوزه فولاد مطرح شد، اعلام کردیم که نباید به دلیل ایجاد رانت، دلالی و تبعات آن وارد قیمت گذاری فولاد شویم و همان زمان در این زمینه موضع خود را شفاف و درست اعلام کردیم.

    وی اعلام کرد: این موضوع طی سال های اخیر مشخص و اثبات شده است که برای تعادل قیمت هر کالایی از جمله فولاد، راهکار اصلی، قیمت گذاری دستوری نیست بلکه تنظیم عرضه و تقاضاست که وزارت صمت در این حوزه کم کاری کرده است؛ متاسفانه وزارت صمت بر میزان کف عرضه فولاد در بورس نظارت دقیقی ندارد.

    قیمت‌گذاری وزارت صمت به هر شکلی در بورس، غیرقانونی است

    همچنین در حاشیه این جلسه محسن علی زاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز درباره قیمت گذاری فولاد عنوان کرد: موضع مجلس مشخص است و اگر وزارت صمت بر قیمت گذاری دستوری کالاها در بورس به هر شکلی اصرار کند، مجلس از ابزارهای قانونی خود برای جلوگیری از این رویه وزارت صمت استفاده می کند؛ قانون در این زمینه کاملا مشخص است.

    قیمت‌ها در بورس کشف می شود نه تعیین

    علاوه بر این، احسان خاندوزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در حاشیه جلسه مذکور درباره قیمت گذاری فولاد عنوان کرد: طرح مجلس برای تنظیم بازار فولاد فردا یا پس فردا در دستور صحن مجلس قرار می گیرد و نگاه مجلس در این باره عرضه کامل و صددرصدی فولاد در بورس کالاست که به هر میزان مازاد وجود داشت، صادر شود.

    خاندوزی گفت: اما در خصوص قیمت موضع مجلس تعیین قیمت نیست بلکه کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست که امیدواریم وزیر صمت هم ایده ها و دیدگاه های خود در خصوص قیمت را تغییر دهد و از روش فعلی دست بردارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر