عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس خبر داد:

تشکیل کمیته‌ای برای عرضه ۱۰۰ درصدی سیمان تولیدی در بورس کالا

عصر معدن- جعفر قادری درباره اثرات مثبت ورود سیمان به بورس کالا اظهار کرد: عرضه ۱۰۰ درصدی سیمان در بورس سبب می‌شود عوامل واسطه و رانت‌هایی که به جیب دلالان می‌رود، حذف شود تا به این شکل واحدهای تولیدی بتوانند محصول خود را مستقیم و بدون واسطه به خریداران بفروشند. عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس گفت: این اقدام سبب می‌شود عوامل واسطه و رانت‌هایی که به جیب دلالان می‌رود، حذف شود.;

تشکیل کمیته‌ای برای عرضه ۱۰۰ درصدی سیمان تولیدی در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از رادیو گفت و گو، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تشکیل کمیته‌ای برای عرضه 100 درصدی سیمان در بورس با جعفر قادری عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

    جعفر قادری با اشاره به جلسه کمیسیون جهش تولید با حضور نمایندگان وزارت صمت، بورس کالا و انجمن صنفی تولید کنندگان سیمان گفت: در این جلسه موانع و مشکلاتی که برای ورود محصول بسیاری از تولیدکنندگان سیمان به بورس وجود داشته است، مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم گرفته شد با همکاری شرکت بورس کالا و تولیدکنندگان سیمان و حمایت صمت، همه واحدهای سیمانی بتوانند کالای خود را وارد بورس کنند.

    وی با تصریح بر اینکه نه تنها مصرف کننده عمده، بلکه مصرف کنندگان جزء نیز امکان خرید سیمان از بورس را داشته باشند، درباره اثرات مثبت ورود سیمان به بورس کالا اظهار کرد: این اقدام سبب می‌شود عوامل واسطه و رانت‌هایی که به جیب دلالان می‌رود، حذف شود تا به این شکل واحدهای تولیدی بتوانند محصول خود را مستقیم و بدون واسطه به خریداران بفروشند.

    عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: ورود سیمان به بورس موجب می‌شود هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان منتفع شوند زیرا رانت‌های موجود در بازار حذف می‌شوند.

    وی درباره وضعیت تولید سیمان در کشور توضیح داد و عنوان کرد: در سال گذشته حدود 68 میلیون تولید در کشور داشتیم که 63 میلیون تن آن در داخل مصرف شده است و امکان تولید بیشتر وجود دارد زیرا واحدهای تولیدی از تمام ظرفیت خود استفاده نکردند و بر اساس آمار، 93 درصد از ظرفیت آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

    قادری مشکلات تولیدکنندگان سیمان را برشمرد و گفت: قطعی برق واحدهای تولیدی را با مشکلاتی روبرو شده است و این مسئله موجب افزایش قیمت این محصول نیز شده است. بنابراین نیاز است برق مورد نظر برای واحدهای تولیدی تأمین شود تا تولیدات آن ‌ها به موقع وارد بازار شود. اگر این اتفاق بیفتد، کمبود سیمان فعلی در بازار رفع می‌شود و در نتیجه شاهد افزایش بی رویه قیمت و جولان عوامل واسطه در بازار نباشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر