مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار:

عرضه آهن اسفنجی را از فردا در بورس کالا آغاز می کنیم

عصر معدن- مجتبی شعبانی مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار می گوید که به زودی این شرکت با ورود به بازار سهام، بورسی می شود و از این رو با هدف شفافیت حداکثری، خرید مواد اولیه (گندله) و فروش آهن اسفنجی خود را از طریق بورس کالای ایران انجام خواهد داد که فردا نخستین عرضه انجام می شود. به گزارش «کالاخبر» آهن اسفنجی در شرایطی پس از دو سال، مجدد راهی تالار معاملات بورس کالا می شود که طی هفته های اخیر با عرضه سنگ آهن، کنسانتره و گندله، ویترین معدنی تالار بورس کالا را تکمیل می کند.;

عرضه آهن اسفنجی را از فردا در بورس کالا آغاز می کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، شعبانی با بیان اینکه شفافیت در بخش خرید و فروش این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: این شفافیت در مجموعه وجود دارد اما قطعا با ورود محصولات به بورس کالا شفافیت دو چندان و حداکثری می شود.

    وی افزود: از سوی دیگر با ورود به بورس کالا، همه شرکت هایی که توان خرید داشته به سادگی و با حذف واسطه قادر به خرید خواهند بود.

    شعبانی با تاکید بر این مسئله که نکته اصلی و مزیت مهم عرضه در بورس همانگونه که اشاره شد، شفافیت و حذف واسطه هاست اظهار داشت: سهام پارس فولاد سبزوار در آستانه ورود به بازار سرمایه است لذا با هدف شفافیت بیشتر، ترجیح ما براین است که هم خرید مواد اولیه و هم فروش محصول را از طریق بورس کالا انجام دهیم کما اینکه خرید مواد اولیه را از بورس آغاز کرده ایم.

    مدیرعامل پارس فولاد سبزوار میزان تولید این مجموعه را سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی اعلام کرد و گفت: تا به امروز تلاش کردیم که محصول تولیدی را مستقیما به دست مصرف کننده برسانیم و شاید به جرات بتوان گفت که جزو تنها شرکت هایی بودیم که واسطه در آن ورود نکرده و فروش به واسطه ها نداشته ایم.

    همه محصولاتمان را در بورس کالا عرضه می کنیم

    وی در بخش دیگری از صحبت خود درباره استمرار عرضه های پارس فولاد سبزوار در بورس کالا عنوان کرد: قطعا عرضه های مستمری را در بورس خواهیم داشت و تمام تلاش ما این است که بالای 80 درصد از تولیدات مجموعه را از طریق بورس کالا به فروش برسانیم؛ حتی برنامه داریم که در آینده کل محصولات تولیدی را در بورس کالا عرضه کنیم.

    شعبانی ادامه داد: پیشنهاد ما به تمام مشتریان دائمی محصولات شرکت این است که با دریافت کد کارگزاری و بورسی خرید خود را از طریق بورس کالا انجام دهند.

    وی یادآور شد: قیمت دستوری در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و بهتر آن است که اجازه دهیم عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها باشد. قیمت شمش فولاد در بازارهای صادراتی به بالای 695 دلار رسیده و تفاوت قیمت شمش و آهن اسفنجی مشخص است و این موضوع باید به بازار داخلی ایران نیز سرایت نماید و این امر تنها از طریق عرضه و تقاضا اتفاق می افتد. در این میان اینکه نرخ ها به حالت دستوری تعیین شود منطقی نیست و مصرف کنندگان هم با توجه به میزان فروش و قیمت های فروش، باید مواد اولیه خود را نیز با نرخ های معقول خریداری نمایند.

    مدیرعامل پارس فولاد سبزوار در خاتمه گفت: پارس فولاد سبزوار قسمتی از زنجیره فولاد است که سرمایه گذاری پارسیان تشکیل داده است. خط تولید مجموعه سرمایه گذاری پارسیان از کنسانتره و گندله آغاز شده و با تکمیل آهن اسفنجی، در نهایت به تولید شمش فولاد رسیده است و طبیعتا زمانی که فروش شرکت ها شفاف شود و بتوانند میزان درآمدهای خود را تخمین بزنند به راحتی قادر خواهند بود برای سرمایه گذاری های آتی هم برنامه ریزی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر