با پذیرش سیمان خاکستری نی ریز؛

هفتادمین و سومین شرکت سیمانی بر تابلوی بورس کالا درج شد

عصر معدن- مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای از پذیرش کالای سیمان شرکت سیمان خاکستری نی ریز در بازار اصلی این بورس خبر داد تا شمار شرکت های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا به ۷۳ شرکت برسد.;

هفتادمین و سومین شرکت سیمانی بر تابلوی بورس کالا درج شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر؛ براساس این اطلاعیه، پذیرش محصول شرکت فوق پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و بیست و دوهمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ 23 آذر ماه جاری در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.

    نگاهی به پذیرش های اخیر نشان می دهد که 10 آبان ماه شرکت بین المللی توسعه گستر هلال خاورمیانه به عنوان هفتاد و دومین شرکت و 27 مهر ماه شرکت سیمان قشم به عنوان هفتاد و یکمین شرکت محصول سیمان خود را در بورس پذیرش کردند. همچنین در تاریخ های 6 مهر ماه محصول شرکت گروه صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز، 30 شهریور ماه محصول شرکت سیمان سفید ارومیه، 22 شهریور ماه محصول شرکت های سیمان یاسوج، سفید بنوید، گیلان و شهرکرد و در 16 شهریور ماه محصول شرکت های لار، نائین، صنایع سیمان کیاسر، ایلام و خمسه و همینطور 8 شهریور ماه محصول دو شرکت سیمان باقران و ساروج اصفهان در بورس کالا پذیرش شدند.

    پیش از این هم شرکت های سیمان سپهر قیر و کارزین، فراز فیروزکوه، صنایع سیمان نهاوند، نیزار قم، کویر کاشان، پیوند گلستان، زاوه تربت، استهبان، کاوان بوکان، صنایع سیمان زابل، بین المللی ساروج بوشهر، آباده، آرتا اردبیل، اردستان، بجنورد، تهران، جوین، خاش، خزر، دشتستان، دورود، سیمان سفید شرق، سیمان سفید نی ریز، شاهرود، عمران انارک، فارس، فارس نو و لارستان در بورس کالا مورد پذیرش قرار گرفته اند.

    همچنین علاوه بر شرکت های مذکور، سیمان مازندران، ممتازان کرمان، منددشتی، هرمزگان، سامان غرب، صنایع سیمان سامان غرب، آذر آبادگان خوی، لامرد، فیروزکوه، ارومیه، اصفهان، بهبهان، توسعه ماهان کرمان، خوزستان، داراب، زنجان، ساوه، سپاهان، شرق، شمال، صوفیان، قائن، کردستان، غرب آسیا، آبیک، کرمان و هگمتان نیز در بورس کالا پذیرش شده اند.

    لازم به ذکر است با توجه به ابلاغیه وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا و تعیین فرصت زمانی برای حضور خریداران و فروشندگان سیمان در بورس کالا، روند پذیرش شرکت ها تسریع شد و تقریبا جمع سیمانی های کشور در بورس تکمیل شده و در هفته های اخیر شاهد انجام کلیه معاملات این بخش در بستر بورس کالا بوده و هستیم. کما اینکه عرضه های هفته های اخیر و تداوم عرضه های بالای یک میلیون تن ثبات و آرامش را به بازار سیمان کشور بازگردانده است.
    به گزارش «کالاخبر»؛ از 3 مهر ماه تالار اختصاصی سیمان در بستر معاملات TTS راه اندازی شد و کلیه معاملات سیمان به صورت جداگانه در تالار اختصاصی سیمان و راس ساعت 11:30 عرضه می شود.
    گفتنی است از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ 9 خرداد ماه بر می گردد درمجموع 26 میلیون و 486 هزار و 434 تن سیمان در بورس عرضه و 21 میلیون و 643 هزار و 621 تن مورد معامله قرار گرفته است.
    همچنین از 9 آبان ماه معاملات گواهی سپرده سیمان نیز راه اندازی شد و با پذیرش انبار 24 شرکت سیمانی شامل شرکت های سیمان سامان غرب، فراز فیروزکوه و هگمتان، فارس، صوفیان، ارومیه، فارس نو، خاش، شاهرود، زنجان، خوزستان، غرب، دورود، تهران، خزر، بجنورد، ساوه، قاین، شرق، ماهان کرمان، غرب آسیا، کویر کاشان، زاوه تربت و کردستان امکان خرید برای مشتریان خرد و از طریق کد سهامداری آنان فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر