بهبود معاملات با عرضه کل زنجیره تولید در بورس کالا

عصر معدن- مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: با عرضه کل زنجیره تولید محصولات در بورس کالا، روند معاملات در مسیر بهبود قرار می گیرد و گزارشگری به شیوه کامل تری انجام می شود.;

بهبود معاملات با عرضه کل زنجیره تولید در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم،حامد سلطانی‌نژاد در پاسخ به پرسش دادستان تهران مبنی بر اینکه چه کرده اید که آهن هم به سرنوشت محصولات پتروشیمی مبتلا نشود؟ گفت: با آزادسازی قیمت در ستاد تنظیم بازار به این نتیجه رسیدند که از سیستم بازتوزیع استفاده کنند که درباره خوراک پتروشیمی ها به این نتیجه رسیده اند و ما آماده ایم ناهنجاری ها را برطرف کنیم.

    سلطانی نژاد افزود: تنظیم بازار به تقاضا برمی گردد که با پالایش سامانه بهین یاب، میزان تولید شرکت های پایین دستی نیز مشخص می شود.

    مدیر عامل بورس کالا گفت: دولت نباید یارانه را در مکانیسم بازار دخالت دهد بلکه یارانه باید میان مردم توزیع شود.

    وی با اشاره به اینکه با عرضه کل زنجیره تولید محصولات در بورس، روند معاملات در مسیر بهبود قرار می گیرد، افزود: در این شرایط گزارشگری کامل تر و راحت تر می شود و در حوزه فولاد نیز با عرضه کل زنجیره محصول در بورس، شاهد تعادل بازارها خواهیم بود.

    سلطانی نژاد گفت: در دو سال گذشته 85 هزار کشاورز محصولات خود را در بورس به فروش رساندند و دولت فقط به جای پرداخت قیمت کل محصول، مابه التفاوت را می پردازد و در خصوص زعفران هم امکانی بوجود آمده است که کشاورز محصول خود را تحویل می دهد و روی تابلوی بورس به فروش برساند.

    وی با اشاره به اینکه از مداخله در ساز و کار بورس باید پرهیز کرد، افزود: کشف قیمت صحیح در بورس به تقاضا، عرضه و صادرات ارتباط دارد و معیار اینکه چه مقدار کالا می تواند صادر شود، باید تقاضاسنجی صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر