مدیرعامل کارگزاری صبا تامین مطرح کرد:

رقابت و کشف قیمت شفاف سیمانی ها در بورس کالا

عصر معدن- وحید حسن پور دبیر مدیرعامل کارگزاری صبا تامین با تاکید بر این نکته که رقابت صورت گرفته در معاملات سیمان بیانگر توان بالقوه ساختار بازار آزاد به منظور شفافیت و قیمت‌گذاری آزاد است گفت: این موضوع باعث رضایت طرفین معاملات خواهد شد و تداوم چنین عرضه‌هایی سبب مشاهده آثار مالی مثبت ناشی از آن در گزارشات آتی شرکت‌های عرضه کننده خواهد شد و همچنین مشتریان توان دستیابی به کالای مورد نیاز خود را در بستر بازار آزاد کسب خواهند کرد.;

رقابت و کشف قیمت شفاف سیمانی ها در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از بازار و بورس، روز یکشنبه نخستین عرضه سیمان در بورس کالا با عرضه محصول بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور که با دارا بودن 17 شرکت زیرمجموعه، 30 درصد ظرفیت تولید و فروش سیمان کشور را در اختیار دارد، انجام شد. این مجموعه به عنوان نخستین هلدینگ سیمانی توانست با برگزاری سلسله جلساتی با مسوولان بورس کالا، مجوزهای لازم برای عرضه سیمان در بورس کالا را اخذ کند، به‌طوری که روز یکشنبه و در نخستین عرضه از مجموعه 17 شرکت این هلدینگ، 9 شرکت با اخذ مجوزهای لازم محصولات خود به بورس کالا آوردند و بقیه هشت شرکت نیز برای هفته آینده آماده عرضه محصول‌شان در بورس خواهند شد. بدین ترتیب 83 هزار تن سیمان برای فروش توسط 9 شرکت یاد شده عرضه شد که در روز نخست 21 هزار و 100 تن سیمان فروخته شد.

    وحید حسن‌پور دبیر مدیرعامل کارگزاری صبا تامین و عضو کانون کارگزاران در این خصوص گفت: طی روز یکشنبه 9 خرداد ماه سال ١4۰۰، برای اولین بار در بورس کالا ایران به منظور ایجاد شفافیت و قیمت گذاری آزاد در ساختار عرضه و تقاضا حدود قابل توجهی سیمان به صورت فله و کیسه به ارزش حدودی 106.000 میلیون ریال از محصولات شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سیمان تامین (آبیک، ساوه، صوفیان، فارس‌نو، فارس، غرب، خزر، قائن و خاش) عرضه شد.

    او ادامه داد:  معامله محصولات برخی از شرکت‌های فوق شامل صوفیان و فارس‌نو با توجه به کیفیت و اعتماد مشتریان در ساختار رقابت قرار گرفت که نرخ معامله بعضا تا ٢۰ درصد بالاتر از نرخ مصوب انجمن تولیدکنندگان سیمان مورد تقاضا و معامله قرار گرفت. این موضوع بیانگر توان بالقوه ساختار بازار آزاد به منظور شفافیت و قیمت‌گذاری آزاد است که باعث رضایت طرفین معامله خواهد شد، لذا با تداوم چنین عرضه‌هایی آثار مالی مثبت ناشی از آن در گزارشات آتی شرکت‌های عرضه کننده مشاهده خواهد شد و همچنین مشتریان توان دستیابی به کالای مورد نیاز خود را در بستر بازار آزاد کسب خواهند کرد.

    شایان ذکر است طرف عرضه کننده این معامله تماما شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) بوده و کارگزار عرضه کننده این محصول که برای اولین بار در بورس کالای ایران مورد داد و ستد قرار می گرفت شرکت کارگزاری صباتامین بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر