مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات عنوان کرد:

نقش پُراهمیت بورس کالا در ساختار اقتصاد

عصر معدن- مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به نقش بسیار مهم بورس کالا در اقتصاد بر لزوم حمایت جدی از آن به دلیل شرایط حایز اهمیتش تاکید کرد.;

نقش پُراهمیت بورس کالا در ساختار اقتصاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره اینکه بورس کالای ایران در شفافیت قیمت برای فروش و ایجاد شرایط عادلانه برای تمامی متقاضیان خرید به طور یکسان  نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت:  فضای شکل گرفته توسط بورس کالا باعث شده هم فروشنده و هم خریدار از یک فضای روشن جهت روند عدالت برای تامین خواسته شان بهره ببرند.

    سعدمحمدی با بیان اینکه فضای شکل گرفته و روند رو به صعود فروش کالاها در بورس کالا بیانگر نقش پراهمیت و موثر در معاملات اقتصادی کشور است، درباره قیمت‌گذاری دستوری اظهار کرد: اقتصاد راه خودش را می‌رود. ما در دهکده جهانی به سر می‌بریم و بازارها فراتری از بازار ایران است. این قیمت‌ها، شرایط کیفیت و متقاضیان خرید هستند که تشخیص میدهند، شرایط معامله  را انتخاب کنند.

    به گفته سعدمحمدی، بورس کالا بازاری است که شرایط بسیار حایز اهمیتی دارد و باید سعی کرد روز به روز نقش ایفاکننده آن را یادآور شد.

    سعدمحمدی با اشاره به خاطره‌ای شیرینی که از بورس کالا دارد، گفت: من یک خاطره خوبی سال گذشته از ورود بازار صادراتی برای مس دارم. در سال گذشته شرایطی فراهم آوردیم که بتوانیم کالای صادراتی را با توجه به کیفیت مناسب فراهم کنیم. البته سازکار بورس کالا مقدمات این کار را با ابزار پریمیوم (با تاکید بر عدالت در خرید) فراهم کرد.

    مدیرعامل اسبق شرکت ملی مس ایران یادآور می‌شود که وی در ابتدا نسبت به این سازوکارهای صادارتی خوش بین نبوده اما در ادامه ظرف یک ماه با تشکیل بازار خوب و شفاف توسط سازوکارهای بورس کالا، روند موفقیت آمیزی دنبال شد که نقش مهمی در بهبود روند فروش‌ها ایفا کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر