با معامله ۶۶۰ تنی در بورس کالا؛

معاملات «ریل» روی ریل افتاد

عصر معدن- شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ حدود یک ماه پیش بود که براساس اطلاعیه بورس کالای ایران، محصول ریل آهن شرکت ذوب آهن اصفهان در بورس کالا پذیرش و براساس اعلام قبلی، امروز نخستین عرضه ریل آهن در بازار فیزیکی رقم خورد که در نهایت ۶۶۰ تن از این محصول مورد معامله قرار گرفت.;

معاملات «ریل» روی ریل افتاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، در جریان عرضه امروز در تالار محصولات صنعتی و معدنی 1320 تن ریل تولیدی مجتمع ذوب آهن اصفهان روی میز فروش رفت که 660 تن آن به صورت قرارداد سلف و در قیمت پایه 157 هزار ریال به ازای هر کیلو به فروش رسید.

    معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن اصفهان پیش از این به کالاخبر اعلام کرده بود که ریل تولیدی ذوب آهن در چهار کلاس ریل مورد نیاز راه آهن ، مترو ، معدن و حمل و نقل داخلی کارخانه ها در بورس کالا عرضه می شود.

    بهزاد کرمی خاطرنشان کرد: این مجتمع صنعتی در کارگاه نورد 650 خود قادر به تولید انواع ریل خطوط پرسرعت، فرعی، ریل معدن و ریل مترو بوده و ریل این شرکت در محور بستان آباد-میانه و زاهدان – چابهار نصب شده است.

    وی در پاسخ به مزایای عرضه ریل ملی در بورس کالای ایران گفت: یکی از مهمترین مزایای این عمل، کشف قیمت عادلانه این محصول در بورس کالا است. از سوی دیگر مصرف کننده نهایی این محصول بدون هیچ انحصاری توانایی خرید در بورس را پیدا کرده و واسطه ها حذف می گردند همچنین شرکت ذوب آهن نیز می تواند جهت برنامه ریزی تولید خود برآورد دقیق تری از مصرف محصول در کشور داشته و مازاد عرضه ها در بورس توانایی صادرات داشته و ارزآوری خوبی را با توجه به استانداردهای بالای این محصول برای شرکت ایجاد می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر