وزیر صمت:

به دنبال ورود زغال سنگ به بورس کالا هستیم

عصر معدن- سید رضا فاطمی امین وزیر صمت با اعلام اینکه به دنبال ورود زغال سنگ به بورس کالا هستیم، گفت: از یک طرف به دنبال تامین مالی زنجیره ای و از طرف دیگر به دنبال تکمیل سامانه جامع تجارت هستیم و به شدت از صادرات حمایت می کنیم.;

به دنبال ورود زغال سنگ به بورس کالا هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سیدرضا فاطمی امین در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی حوزه معادن و فرآوری مواد که با حضور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت زیر ساخت تامین مالی زنجیره ای و مبنای بانکها برای ارایه تسهیلات است.

    وی از فعالان اقتصادی خواست تا در این راستا نسبت به عضویت در سامانه جامع تجارت و ثبت فاکتورهای مالی خود اقدام نمایند.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مبنای دریافت حقوق دولتی معادن ثبت فاکتور معاملات در سامانه جامع تجارت خواهد شد که تا پایان سال اجرایی می شود.قیمت گاز برای نیروگاه های وزارت نیرو و واحدهای صنعتی باید یکسان باشد

    وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین سوخت معادن، بیان کرد: قیمت گاز برای نیروگاه های وزارت نیرو و واحدهای صنعتی باید یکسان باشد، این موضوع در بودجه 1401 هم آمده است.

    انعقاد تفاهم نامه برای اجرای 10 پروژه نیروگاهی با ظرفیت تولید 12 هزار مگاوات برق

    فاطمی امین با اعلام اینکه سرمایه گذاری در نیروگاهای بالادستی در دستور کار است، گفت: تفاهم نامه برای اجرای 10 پروژه نیروگاهی با ظرفیت تولید 12 هزار مگاوات برق با وزارت نیرو منعقد شده است.

    بازار برق باید شکل بگیرد

    وی با بیان اینکه بازار برق باید شکل بگیرد، افزود: این موضوع باعث از بین رفتن ناکارآمدی ها می شود؛ البته بازار گاز نیز در برنامه مان هست.

    به دنبال ورود زغال سنگ به بورس کالا هستیم

    وزیر صمت همچنین با اعلام اینکه به دنبال ورود زغال سنگ به بورس کالا هستیم، گفت: از یک طرف به دنبال تامین مالی زنجیره ای و از طرف دیگر به دنبال تکمیل سامانه جامع تجارت هستیم و به شدت از صادرات حمایت می کنیم.

    برگزاری جلسات با فعالان اقتصادی هر سه ماه یکبار

    وی در پایان یادآوری کرد: جلسات با فعالان اقتصادی رشته فعالیت ها بصورت مستمر و منظم هر سه ماه یکبار برگزار خواهد شد.

    گفتنی است که نشست هم اندیشی وزیر صمت با فعالان اقتصادی حوزه معادن و فرآوری مواد با حضور اکبری تالارپشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد.

    پیشنهادات فعالان اقتصادی حوزه معادن و فرآوری مواد

    در این نشست فعالان اقتصادی به بیان مهمترین پیشنهادات خود در حوزه معادن و فرآوری مواد پرداختند.

    از مهمترین پیشنهادات مطرح شده می توان به مدیریت ثبات قیمتی نهاده های تولید برای حمایت از صنعت، اطمینان خاطر به سهامداران بورس کالا، تامین انرژی و سوخت پایدار از جمله برق و گاز، متعادل سازی هزینه های حمل و نقل و هم افزایی برای حل مسایل زیست محیطی معادن اشاره کرد.

    کمک برای ایجاد نشدن محدودیت های سیستماتیک در مسیر صادرات، حمایت از بخش خصوصی برای ورود به صنایع مادر، ایجاد پنجره واحد، ارتقا و بروزرسانی ماشین آلات و تجهیزات، توجه به شرکتهای پیمانکاری حوزه معدن از دیگر موارد مطرح شده بوده است.

    فعالان اقتصادی همچنین بر حفظ و ارتقای بازارهای جهانی با دیپلماسی اقتصادی و کسب نظر از فعالان بخش خصوصی، انجمنها و تشکلهای تخصصی در پیشبرد امور تاکید کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر