بازدید فرماندار زاهدان از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران

عصر معدن- فرماندار زاهدان در راس هیاتی از مدیران استانی از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه بین‌المللی صنعت و معدن زاهدان بازدید کرد.;

بازدید فرماندار زاهدان از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، ابوذر مهدی نخعی در بازدید از بخش معدن چهل کوره در غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران اذعان داشت: «این نمایشگاه‌ها موجب توسعه استان شده و مجموعه چهل کوره پیشگام این حرکت است. پیشگامی‌ای که در اکتشاف و توسعه معدن مشاهده شده و امیدواریم این حرکت استمرار داشته باشد.»

    وی با اشاره به پیشران بودن صنعت مس در معادن چهل کوره، این مهم را از 2 جهت شایسته بررسی دانست. نخست از وجه قدردانی از زحمات صورت گرفته و پس از آن ایجاد رسالتی برای این مجموعه جهت آبادانی استان. آبادانی‌ای که در وهله اول منافع استانی داشته و در گام های بعد، موجب آبادانی کشور خواهد شد.
    فرماندار زاهدان همچنین در روند این بازدید با فرآیندهای مختلف اولین معدن زیرزمینی و روباز مس ایران در منطقه چهل کوره از ابتدای اکتشاف و مطالعه تا بهره برداری و افزایش دامنه آشنا شده و از زیرساخت ها و منابع مورد نیاز این مجموعه مطلع شد.
    این مقام استانی همچنین با درخواست از مجموعه چهل کوره جهت مشارکت در طرح توسعه معدنی نصرت آباد افزود: «چشم انداز سال‌های آتی در استان، تبدیل شدن منطقه نصرت آباد به یک منطقه صنعتی در حوزه معدن است که با همکاری سازمان صمت و شرکت شهرک های صنعتی امکان پذیر بوده و امیدواریم با یاری مجموعه چهل کوره این فرآیند تسهیل شود.»
    غلام سرور نوتی زهی، رییس خانه معدن زاهدان نیز در بخش دیگری از این بازدید گفت: « انتظار ما از مجموعه چهل کوره رسیدن به جایگاهی همچون مس سرچشمه در استان کرمان است.»
    همچنین در این بازدید علیرضا راشکی؛ مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سیستان و بلوچستان نیز به ارائه پیشنهاداتی جهت افزایش همکاری با مجموعه چهل کوره پرداخت.
    وی با اعلام آمادگی این مجموعه جهت دراختیار قراردادن واحد تحقیق و توسعه رایگان برای مجموعه چهل کوره در ساختمان کسب و کار زاهدان، هدف از این اقدام را رفع مشکلات تخصصی واحدهای صنعتی استان با توجه به تخصص مجموعه چهل‌کوره بیان داشت.
    در حاشیه این بازدید نیز گروه میهمانان، از دستاوردهای حوزه آموزش شرکت ملی صنایع مس ایران از نزدیک آشنا شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر