با موافقت بورس کالا؛

معاملات گواهی سپرده «مس کاتد» از فردا اجرایی می‌شود

عصر معدن- مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای از گشایش انبار مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران برای انجام معاملات ناپیوسته گواهی سپرده کالایی مس از فردا (دوشنبه ۲۹ آذرماه) در بورس‌کالا خبر داد.;

معاملات گواهی سپرده «مس کاتد» از فردا اجرایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، بر اساس این اطلاعیه، انبار مس کاتد شرکت مذکور از روز گذشته (شنبه 27 آذرماه) با نماد مس 0109ن و نام مس کاتد 0109 ملی مس ایران (ن) فعال شده و زمان گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی مربوط به این انبار روز دوشنبه 29 آذرماه خواهد بود.

    دارایی پایه این گواهی سپرده کالایی، مس کاتد تولیدی ملی صنایع مس ایران است و مقدار هر گواهی سپرده کالایی یک کیلوگرم است. مقدار مجاز هر سفارش و حداقل مقدار مجاز برای تحویل کالا از انبار 20تن معادل 20‌هزار ورقه است. بنابراین امکان خرید کمتر از این میزان وجود ندارد.
    معاملات گواهی سپرده مس کاتد به صورت حراج تک‌قیمتی انجام می‌شود. برای این منظور روزهای سه‌شنبه هر هفته دوره پیش‌گشایش از ساعت 12:45 شروع می‌شود و ساعت 13:30 خاتمه می‌یابد و راس ساعت 13:30 حراج تک قیمتی برگزار می‌شود.
    معاملات هفته نخست، روز دوشنبه با یک دوره پیش‌گشایش از ساعت 10:15 شروع می‌شود و ساعت 11 خاتمه می‌یابد و رأس ساعت 11 حراج تک قیمتی برگزار می‌شود.
    گواهی سپرده این نماد دارای معاملات ثانویه نیست و پس از معامله، خریدار موظف است قبل از انقضای اعتیارگواهی سپرده کالایی کالای خود را از انبار دریافت کند.
    معاملات گواهی سپرده مس کاتد تا اطلاع ثانوی در روزهای سه‌شنبه هر هفته انجام می‌شود و در صورت وجود تعطیلی رسمی، روز معاملاتی به اولین روز کاری بعد منتقل می‌شود.
    محدوده نوسان قیمت مجاز نماد مثبت و منفی 5‌درصد میانگین قیمت معاملات آخرین عرضه منجر به معامله مس کاتد انباردار (تولیدکننده) در بازار فیزیکی بورس کالای ایران است. درصورتی که عرضه در بازار فیزیکی انجام یا منجر به معامله نشده باشد، قیمت پایه در آن بازار ملاک عمل است.
    تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روز معاملاتی نماد مذکور 22دی‌ماه بوده و پس از آن نماد برای فرآیند تحویل و تسویه‌حساب با انبار متوقف می‌شود. حداکثر زمان نگهداری کالا در انبار تا پایان آذرماه سال 1401 است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر