اقبال بلند فولاد بوتیا در بورس کالا

عصر معدن- شرکت فولاد بوتیای ایرانیان از زیرمجموعه های هلدینگ میدکو امروز (دوشنبه ۸ آذر ماه) ۱۰ هزار تن گندله سنگ آهن خود را در تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران عرضه کرد و آمارهای معاملاتی گویای اقبال بلند این شرکت در نخستین عرضه در بورس است.;

اقبال بلند فولاد بوتیا در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر،  9 هزار تن از این محموله در تابلو معاملات فروخته شد و هزار تن نیز در سامانه معاملاتی مچینگ مورد دادوستد قرار گرفت. محموله مذکور در قیمت پایه یعنی 37 هزار و 209 ریال در هر کیلوگرم به فروش رسید.

    گفتنی است، گندله سنگ آهن شرکت فولاد بوتیای ایرانیان در تاریخ 6 مهر ماه سال جاری و پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و دوازدهمین جسه کمیته عرضه بورس کالای ایران پذیرش شده بود. این شرکت از زیرمجموعه های هلدینگ میدکو است.

    از ابتدای سال جاری پذیرش های گندله با محصول گل گهر آغاز شد و این شرکت پس از چادرملو که کنسانتره و سنگ آهن دانه بندی خود را در بورس پذیرش کرده بود، کنسانتره و گندله خود را برای عرضه در تالار صنعتی بورس کالا پذیرش کرد.

    سپس شرکت های دیگری همچون مادکوش، صبانور، زرند ایرانیان، فولاد سیرجان ایرانیان، گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، آهن اسفنجی اردکان و سنگ آهن مرکزی ایران گندله خود را در بورس پذیرش کردند تا از مکانیزم شفاف عرضه و تقاضا برای کشف قیمت محصولات خود استفاده کنند.

    بررسی آماری نشان می دهد از ابتدای سال تاکنون درمجموع 716 هزار تن گندله شرکت های صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان، فولاد سیرجان ایرانیان، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد بوتیای ایرانیان و سنگ آهن گهر زمین در تالار مذکور مورد معامله قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر