میز مشترک سیمانی ها و بورس کالا تشکیل می شود

عصر معدن- جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی سیاست‌گذاری عرضه سیمان در بورس کالا به میزبانی هلدینگ سیمان غدیر و با حضور مدیران بورس کالای ایران برگزار شد که در این نشست مقرر گردید، میز مشترک شرکت های سیمانی و بورس کالای ایران به منظور بررسی راهکارهای رفع موانع عرضه و تأمین منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده به صورت مستمر برگزار شود.;

میز مشترک سیمانی ها و بورس کالا تشکیل می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از هلدینگ سیمان غدیر، سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران و هیات همراه به‌منظور بررسی مشکلات و چالش‌های شرکت‌های سیمانی و در نشستی با مدیران شرکت‌های سیمانی غدیر و به میزبانی شرکت سیمان شرق، مسائلی چون سقف و کف عرضه، شرایط قیمت‌گذاری و تفاوت‌های عرضه منطقه‌ای را از زوایای مختلف مورد بررسی قراردادند و در خصوص راهکار رفع نواقص هم‌اندیشی شد.

    در ابتدای این نشست، محمدرضا سلیمیان، مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر ضمن ارائه گزارشی از شرایط صنعت سیمان در کشور و شرایط عرضه و تقاضا به تشریح روند جهش تولید در شرکت‌های گروه هلدینگ سیمان غدیر و چالش‌های عرضه در بورس کالا پرداختند.

    وی با بیان اینکه شرکت‌های سیمانی گروه غدیر جزو اولین شرکت‌هایی هستند که به عرضه محصولات خود از طریق بورس کالا پرداختند، بر لزوم سیاست‌گذاری کارشناسی مبتنی بر نظرات شرکت‌های سیمانی به‌منظور تأمین منافع تولید شد.

    در ادامه این نشست مدیران عامل شرکت‌های سیمانی غدیر و مدیران بورس کالای ایران در فضایی صریح و صمیمی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

    جواد جهرمی با بیان اینکه تا قبل از ورود سیمان به بورس کالا، عرضه‌ها در بورس کالا به‌صورت B2B و میان واحدهای تولیدی بالادست و پایین دست بود اما با ورود سیمان شکل عرضه به B2C و میان تولیدکنندگان با مصرف کنندگان نهایی تغییر یافت که این رویه با استقبال خوبی هم مواجه شد.

    وی افزود: برخلاف صنایعی چون فولاد و پتروشیمی که از سال ها پیش معاملات آن ها در بورس کالا جریان دارد، همه زوایا و شرایط صنعت سیمان در ابتدای معاملات مشخص نبود اما به مرور این شناخت کامل تر شد به طوریکه روند معاملات با حجم های قابل قبول ادامه دارد.

    جهرمی ادامه داد: همچنین بخشی از مشکلات شرکت های سیمانی از حوزه اختیارات بورس کالا خارج است ولی بورس کالا با توجه به جایگاه حقوقی خود از همه توان برای پیگیری و تعامل با وزارت صمت و سایر نهادها در جهت تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان استفاده خواهد کرد.

    در پایان این نشست مقرر گردید میز مشترکی متشکل از نمایندگان شرکت‌های سیمانی و مدیران بورس کالا تشکیل‌شده و به‌طور مستمر به بررسی راهکارهای رفع موانع عرضه و تأمین منافع تولیدکننده و مصرف‌کننده در بستر بورس کالا بپردازد.

    در حاشیه این نشست، مدیران بورس کالای ایران طی بازدید از مجتمع صنعتی سیمان شرق در جریان آخرین روندهای تولید و انبارش کلینکر و سیمان و مشکلات صنعت از قبیل تأمین جریان پایدار انرژی و... قرار گرفتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر