با کسب سهم ۷۵ درصدی از حجم کل معاملات هفتگی رقم خورد

برتری بدون رقیب سیمان در بازار گواهی سپرده کالایی

عصر معدن- ۱۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۱۷ گواهی سپرده کالایی به ارزش بالغ بر ۲۱۶.۶ میلیارد تومان در هفته دوم بهمن دادوستد شد. گواهی سپرده سیمان توانست با فاصله قابل توجهی نسبت به سایر دارایی‌‎های پایه، در صدر معاملات از نظر حجم قرار گیرد.;

برتری بدون رقیب سیمان در بازار گواهی سپرده کالایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، بازار مالی بورس کالای ایران شاهد معامله 9 میلیون و 654 هزار گواهی سپرده سیمان به ارزش 5.1 میلیارد تومان بود. گواهی سپرده سیمان با سهم 75 درصدی از حجم کل معاملات هفتگی، رتبه اول را کسب کرد. زعفران نگین نیز با جا به جایی یک میلیون و 923 هزار و 24 گواهی سپرده کالایی با ارزش بیش از  66 میلیارد تومان، مقام دوم را از نظر حجمی به دست آورد. زعفران نگین هم 15 درصد از حجم و 31 درصد از ارزش کل بازار را به خود اختصاص داد.

    معامله گران در این هفته همانند هفته‌های گذشته بالاترین ارزش معاملاتی را در نمادهای گواهی سپرده سکه طلا رقم زدند؛ به طوری که 67 درصد از ارزش کل بازار متعلق به دارایی مذکور بود و ارزش معامله یک میلیون و 205 هزار و 100 ورقه بهادار مبتنی بر سکه طلا به رقمی بالغ بر 144.5 میلیارد تومان رسید. سکه طلا با این آمار معاملاتی توانست 67 درصد از ارزش کل و 9 درصد از حجم کل بازار را در اختیار بگیرد.

    ارزش معامله 13 هزار و 918 گواهی سپرده برنج نیز به رقم 850 میلیون تومان رسید و در نماد انبارهای زیره سبز تعداد 489 گواهی سپرده کالایی به ارزش حدود 44.2 میلیون تومان دست به دست شد.

    در نمادهای معاملاتی سه دارایی پایه نخود، پسته فندقی و بادامی و کشمش در مجموع 186 گواهی سپرده به ارزش تقریبی 13.8 میلیون تومان مورد معامله قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر