مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو:

رانت و دامپینگ نتیجه قیمت گذاری بوده است

بورس کالا بستری استاندارد و رقابتی برای تامین مواد اولیه

عصر معدن- حسین اطمینان مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در کنفرانس چالش سنگ‌آهن و فولاد در تالار بورس کالا ضمن تاکید بر این نکته که قیمت گذاری حاصلی جز رانت، دامپینگ و برهم زدن تعادل در زنجیره فولاد را نداشته است، گفت: تنها راه شفاف‌سازی قیمت ها، عرضه محصولات در بورس کالا است و عرضه ها در این بستر استاندارد، یک اقدام کارشناسی بوده که به حذف واسطه ها، رقابتی شدن بازار و شفافیت قیمت ها منجر می شود و در این حوزه نیز شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از این موضوع استقبال کرده است.;

رانت و دامپینگ نتیجه قیمت گذاری بوده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، اطمینان اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری در سالیان گذشته نتوانست بالانس و تعادل را در زنجیره فولاد برقرار کند و نتایج آن مطقعی بود.

    وی افزود: کشور ما نیازمند ارز است و با توجه به اینکه در تنگنای ارزآوری هستیم این شرکت‌های فولادی بودند که با ارزآوری از زیان به صنعت کشور جلوگیری کردند و نباید این موضوع فراموش شود.

    مدیر بازرگانی شرکت چادرملو با اشاره به اینکه تصمیم امروز دولت و حاکمیت، فراهم کردن بستری برای استاندارد سازی عرضه ها است و آن را در قالب بورس کالا تعریف کرده خاطرنشان کرد: حذف واسطه‌ها یکی از مزایای مهم عرضه در بورس کالاست و لذا عرضه در این بستر استاندارد یک کار کارشناسی است.

    وی بورس کالا را بستری استاندارد برای تامین مواد اولیه و عرضه محصولات فولادی خواند و افزود: برای رقابتی شدن و یکسان‌سازی قیمت‌ها شفافیت نیاز است.

    اطمینان تصریح کرد: دخالت در عرضه و قیمت‌گذاری چیزی جز دامپینگ در بر نخواهد داشت و در آتی شاهد یک بازار سیاه خواهیم بود و شاهد از دست دادن بازارها خواهیم بود.

    وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: ما معتقدیم در کل زنجیره باید عرضه به نحوی انجام شود که در کنار تامین نیاز داخل، بازار صادراتی را نیز حفظ کرده و ارزآوری داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر