از یکشنبه در بورس کالا؛

آنلاین سیمان بخریم

عصر معدن- پس از راه اندازی معاملات گواهی سپرده زعفران، سکه، برنج، زیره و پسته در بورس کالای ایران، این بار قرعه به نام یک محصول صنعتی جذاب افتاده است تا سبد گواهی سپرده کالایی سنگین تر شود؛ از یکشنبه آینده معاملات گواهی سپرده سیمان راه اندازی می شود تا دسترسی همه مصرف کنندگان به این محصول آسان شود.;

آنلاین سیمان بخریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر؛ با اعلام خبر پذیرش انبار 11 شرکت سیمانی در بورس کالای ایران، معاملات گواهی سپرده سیمان از روز یکشنبه 9 آبان ماه در بازار مالی بورس کالای ایران راه اندازی می شود تا از این پس خریداران خرد سیمان از این طریق تامین نیاز کنند.

    با راه یابی سیمان به بازار گواهی سپرده کالایی، افراد با همان کد سهامداری و به صورت آنلاین می توانند این محصول را خریداری کنند و هیچ تفاوتی با خرید سهام وجود ندارد به طوری که در این روش مبلغ کل سیمانی که افراد تمایل به خرید آن را دارند با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و کارمزد معاملات به حساب کارگزاری واریز می کنند.

    با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی در کشور کد سهامداری دارند لذا تسهیل خوبی در دسترسی به بازار سیمان ایجاد شده و افراد نیازی به دریافت کد بورس کالا و گذراندن فرآیند دریافت کد ندارند و قادرند سفارشات را با همان کد سهامدارای به صورت آنلاین انجام دهند . با این روش خریداران خرد به راحتی قادر به خرید سیمان مورد نیازشان به صورت دست اول و مستقیم و بدون حضور واسطه هستند کما اینکه قیمت های بورس کالا در شرایط فعلی به مراتب مناسب تر از بازار است.

    البته کسانی که در این بازار خرید سیمان انجام می دهند باید بدانند که گواهی سپرده سیمان بازار ثانویه ندارد و مانند سایر گواهی سپرده های کالایی که معاملات در آنها به صورت ناپیوسته است، نمی باشد و کسانی که خرید سیمان انجام داده اند حتما باید نسبت به تحویل از فروشنده و حمل سیمان اقدام کنند که برای این منظور مهلت دو هفته ای نیز برای تحویل در نظر گرفته شده است.

    گواهی سپرده کالایی همانند سایر ابزارهای بازار سرمایه با اهداف خاص و بر اساس کاربردهای مشخصی طراحی و عرضه شده است. علاوه بر اینکه این ابزار موجب سهولت داد و ستد کالاها می شود و از مهم ترین مزایای آن می توان به کاهش هزینه‌های انبارداری و جابجایی بین انبارها، مدیریت فاصله زمانی بین تولید و فروش کالا توسط تولیدکننده، کاهش بی‌ثباتی‌ قیمت‌ها، تسهیل تأمین مالی تولیدکنندگان و کاهش هزینه‌های آن و بهبود فرآیند استانداردسازی کالاها و ارتقاء کیفیت آن‌ها اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر