مدیرعامل آلومینای ایران اعلام کرد

تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا

عصر معدن- تورج زارع مدیرعامل آلومینای ایران می گوید: حضور و عرضه در بورس کالا به بنگاه ها کمک می کند، برنامه مشخص و چارچوب داری برای مدیریت نقدینگی شرکت داشته باشند.;

تامین مستمر نقدینگی بخش تولید از مسیر بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از  کالاخبر، مدیرعامل آلومینای ایران  با بیان اینکه شرکتش دو کالای آلومینا و هیدرات را در بورس کالا امسال عرضه کرد، گفت: تا پیش از این، فروش شرکت به صورت قراردادی بود اما ورود به بورس در بحث نقدینگی کمک کننده بود و سبب شد برنامه نقدینگی مشخص داشته باشیم.

    زارع ادامه داد: به جهت قواعد مشخصی که وجود دارد عرضه محصولات در بورس کالا علاوه بر تامین مالی مناسب، برنامه تامین نقدینگی شرکت ها را شفاف تر می کند و بنگاه ها می توانند برنامه مشخص مالی را تدوین کرده و داشته باشند.

    زارع یادآور شد: پیشنهاد می شود بورس کالا ابزارهای نوین مالی را تقویت کند و روش های جدید فروش و تامین نقدینگی را هم برای خریداران و هم فروشندگان در نظر گرفته و ایجاد کند.

    به عقیده مدیرعامل آلومینای ایران، بورس کالا با ابزارهای مالی که می تواند تعریف کرده و آنها را توسعه دهد، قادر است به فضای کامودیتی ها رونق دهد. چراکه بورس های کشورهای توسعه یافته از تنوع ابزارهای مالی در اشکال مختلف بهره می برند و با توسعه آنها شرایط مطلوبی را برای صنایع و رونق کامودیتی ها یا تامین مالیشان فراهم می کنند.

    زارع تاکید کرد: پیشنهاد دیگر برای بهبود جایگاه بورس کالا، فرهنگ سازی است چون هنوز فرهنگ استفاده از ابزارهای نوین مالی در کشور به خوبی وجود ندارد.

    وی در خاتمه گفت: ابزارهای نوین مالی قادر هستند به دلیل ساختار پوشش ریسکی که دارند به اتفاقات پیرامون خود نظیر بحران روسیه و اوکراین که بر بازار کامودیتی ها اثر گذاشته و خریداران و فروشندگان را دچار شک و تردید کرده، کمک بزرگی در جهت امنیت و برنامه ریزی دهد و از این رو ما از توسعه ابزارهای مالی در بورس کالا استقبال می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر