مدیرعامل شرکت مس اعلام کرد:

رشد بیش از ۱۴ درصدی فروش ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته

عصر معدن- دکتر علی رستمی با بیان اینکه شرکت مس در فروش شهریورماه افزایش ۴۷ درصدی در مقایسه با شهریور سال گذشته را به ثبت رساند، گفت: درآمد کل ۶ماهه این شرکت به ۳۹هزار ۷۲۶میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بیش از ۱۴ درصدی را نشان می دهد.;

رشد بیش از ۱۴ درصدی فروش ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مس پرس، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر افزود: درآمد شرکت ملی مس در شهریورماه به 6 هزار و 841 میلیارد تومان رسید که 47 درصد بیشتر از مرداد بوده است.

    رستمی در ادامه گفت: این موفقیت در شرایطی حاصل شده است که قیمت جهانی مس در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد کاهش را تجربه کرده است.
    افزایش 9 هزار تنی تولید کنسانتره مس نسبت به مدت مشابه سال قبل
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران میزان تولید کل استخراج در شش ماهه نخست امسال را 105 میلیون و  574 هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان استخراج شرکت در مقایسه با برنامه رشد 13 درصدی داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل (103 میلیون و 491 هزار تن) افزایش 2 درصدی را نشان می‌دهد.
    وی همچنین میزان تولید سنگ سولفور را 273 میلیون و 68 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: تولید سنگ سولفور این شرکت نیز در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به برنامه با رشد 5 درصدی همراه بوده است.
    دکتر رستمی با بیان این که تولید کنسانتره مس نیز رشد 7 درصدی را نسبت به برنامه ثبت کرده است، بیان کرد: میزان تولید کنسانتره مس از ابتدای سال تا کنون 615 هزار و 58 تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان دهنده افزایش تولید حدود 9 هزار تنی است.
    به گفته مدیرعامل شرکت مس تولید کاتد مس نیمه نخست امسال به رقم 143 هزار و 430 تن رسیده است که نسبت به برنامه با 8 درصد رشد همراه بوده است.
    وی در خصوص تولید مس محتوی معدنی گفت: با تلاش تمامی پرسنل شرکت میزان تولید این محصول در شش ماهه نخست امسال به رقم  147 هزار و 408 تن رسید که نسبت به برنامه بیانگر رشد 6 درصدی است.
    مدیرعامل شرکت مس همچنین با بیان این که لجن آندی نیز با رشد 32 درصدی نسبت به برنامه همراه بوده است، گفت: میزان تولید لجن آندی بالغ بر 433 تن است
    وی در ادامه تولید اسید سولفوریک شرکت را 451 هزار 135 تن اعلام کرد و گفت: موفق شدیم در تولید این محصول رکورد جدیدی ثبت کنیم؛ به طوری‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 22 درصدی و نسبت به برنامه 28 درصد رشد را ثبت کرده‌ایم.
    وی در ادامه به رکورد‌های تولید ثبت شده در مجتمع‌ها اشاره کرد و گفت: میزان تولید کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس سونگون در نیمه نخست 1400 به ترتیب  354 هزار و 929 تن و 169 هزار و 583 تن بوده در حالی که در شش ماهه نخست امسال موفق به تولید 359 هزار 633 تن کنسانتره مس در مجتمع مس سرچشمه و 171 هزار و 797 تن کنسانتره در مجتمع مس سونگون شدیم.
    رستمی اضافه کرد: همچنین میزان استخراج از معدن مس میدوک در نیمه نخست سال گذشته 30 میلیون و 534 هزار تن بود در حالی که در شش ماهه نخست امسال به 31 میلیون 468 هزار تن رسید که رشد 3 درصدی را نشان می دهد.
    مدیرعامل شرکت مس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به زیرساخت‌های فراهم شده گفت: انشالله با تلاش و کار جهادی تمامی پرسنل در شش ماهه دوم شاهد عبور از برنامه های تولیدی خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر