محصول صادراتی ملی مس با رشد ۱۳ درصدی قیمت معامله شد؛

رقابت خریداران مس در بورس کالا برای تحویل شانگهای

عصر معدن- محموله ۱۸۰۰ تنی شرکت ملی مس ایران امروز بر تابلوی تالار صادراتی بورس کالای ایران برای تحویل در شلوغ ترین بندر دنیا یعنی بندر شانگهای چین در شرایطی به فروش رسید که با صف تقاضای ۶۴۰۰ تنی خریداران، قیمت پایه این محصول با رشد ۱۳ درصدی ۲ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۱۰۸ ریال به ازای هر کیلوگرم معامله شد.;

رقابت خریداران مس در بورس کالا برای تحویل شانگهای
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، شرکت ملی صنایع مس ایران امروز سه شنبه 7 دی ماه با 4800 تن مس کاتد در قالب دو عرضه پا به تالار صادراتی بورس کالا گذاشت و فروش موفقی را تجربه کرد. محموله 1800 تنی مس کاتد که تحویل درب انبار شانگهای بود با تقاضای بالای 6400 تنی خریداران همراه شد و در نهایت نزدیک به 13 درصد بالاتر از قیمت پایه فروخته شد.

    این محموله صادراتی که محل تحویل آن انبار رسمی و گمرکی Yangshan واقع در بندر شانگهای چین بوده و قیمت پایه آن از سوی فروشنده 2 میلیون و 318 هزار و 747 ریال در هر کیلوگرم در نظر گرفته شد با رقابت صورت گرفته 12.91 درصد بالاتر قیمت پایه و در 2 میلیون و 618 هزار و 108 ریال فروخته شد.

    براساس اطلاعیه عرضه، حمل کالا به تمامی مقاصد بین المللی آزاد است و خرید صرفا مختص به اشخاص ایرانی واردکننده کالا از مقصد بین المللی است و فروشنده اول بهمن ماه محموله را به خریدار تحویل خواهد داد.

    از سوی دیگر ایفای تعهد بازگشت ارز حاصل از صادرات مطابق آخرین مقررات ابلاغی بانک مرکزی ایران و سایر مقررات مربوطه به عهده متعهد است؛ تعهد مزبور نیز صرفا براساس رویه ثبت سفارش واردات از محل صادرات غیر و یا ثبت سفارش تهاتری صورت خواهد گرفت. تسویه هم به شیوه نقدی و نقدی-اعتباری امکان پذیر خواهد بود.

    موفقیت فروش محموله دوم

    بر اساس این گزارش، در خصوص عرضه صادراتی 3000 تن مس کاتد فوب بندرعباس نیز گفتنی است این محموله با تقاضای 5500 تنی همراه شد اما در همان قیمت پایه یعنی 2 میلیون و 309 هزار و 94 ریال در هر کیلوگرم فروخته شد.

    حجم معاملات صادراتی مس از 30000 تن فراتر رفت

    با احتساب فروش های امروز از ابتدای شروع عرضه های صادراتی ملی مس در بورس کالا که به تاریخ 5 آذر ماه بر می گردد این شرکت 30 هزار و 800 تن مس کاتد در رینگ صادراتی عرضه کرد و موفق به فروش تمامی این محموله ها شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر