با همکاری ایمیدرو، بانک ملت و بورس کالا:

نخستین شمش طلا بورسی به یک مشتری تحویل داده شد

شمش طلا، محصول شرکت "زرشوران" است

عصر معدن- نخستین شمش طلای بورسی با همکاری ایمیدرو، بانک ملت و بورس کالا امروز به یک مشتری تحویل داده شد.;

نخستین شمش طلا بورسی به یک مشتری تحویل داده شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، شمش طلای بورسی تولید شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران (زیرمجموعه ایمیدرو)، که خزانه داری آن را بانک ملت برعهده گرفته، برای نخستین بار با حضور نمایندگانی از بورس کالا و شرکت "زرشوران" به عنوان تولیدکننده شمش طلا، تحویل یکی از مشتریان شد.

    سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اوایل خرداد ماه سال گذشته قرارداد خزانه داری شمش طلا را با بانک ملت امضا کرده بود. به گفته جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو، ارایه گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا که ابتکار ایمیدرو برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و توسعه است، منجر به افزایش سرمایه گذاری مردمی در این بازار و همچنین جذب بخشی از نقدینگی می شود.

    بر اساس این گزارش، هر برگه گواهی سپرده شمش طلا معادل 100 سوت یا 100 میلی گرم از شمش طلای مذکور است و باتوجه به وزن یک کیلوگرمی هر شمش، قیمتی که در تابلوی معا ملاتی برای این دارایی نشان داده می‌شود، معادل 0.1 گرم از این شمش طلا است.

    متقاضیان می‌توانند پس از دریافت کد معاملاتی بازارهای مالی بورس کالا از طریق سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها یا مراجعه حضوری، نسبت به واریز وجه و ثبت سفارش خرید خود به‌صورت آنلاین در سامانه‌های معاملاتی ابزارهای نوین مالی بورس کالا اقدام کنند.

    مشتریانی که حداقل یازده هزار گواهی سپرده کالایی شمش طلا خریده‌اند می‌توانند درخواست ترخیص شمش را در سامانه معاملات خود ثبت کرده و پس از مراجعه حضوری به خزانه بانک ملت، شمش طلای خریداری شده را تحویل بگیرند.

    آیین افتتاح معاملات شمش طلای ایمیدرو (تولیدی شرکت زرشوران) در بازارهای مالی و مشتقه بورس کالای ایران با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری روز 21 اسفند 1401 برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر