مدیرعامل شرکت مس:

برای اجرایی شدن طرح‌های توسعه آذربایجان شرقی هم‌قسم شدیم

عصر معدن- ‎مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در آیین کلنگ‌زنی ۳ پروژه ورزشی، خدماتی و زیرساختی شهرستان ورزقان گفت: در مجموعه شرکت مس هم‌قسم شده‌ایم تا طرح‌های توسعه‌ای در آذربایجان‌شرقی اجرایی شود.;

برای اجرایی شدن طرح‌های توسعه آذربایجان شرقی هم‌قسم شدیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مس پرس، دکتر علی رستمی اظهار داشت: تولید 400 هزار تن کاتد مس در آذربایجان‌شرقی که آرزوی دیرینه همه ما بوده، تحقق می‌یابد.

    ‎مدیرعامل شرکت ملی مس از اجرای پروژه تولید برق 250 مگاواتی خورشیدی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و افزود: مناقصه پروژه تولید برق خورشیدی در استان در حال برگزاری است و از  دو ماه آینده پیمانکار مستقر خواهد شد و حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه 140 میلیون یورو است.
    ‎وی به همکاری شرکت مس با دانشگاه‌های تبریز و سهند در حوزه دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: بنا داریم تا از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان‌شرقی با حوزه تخصصی مس و غیر مس حمایت کنیم.
    ‎دکتر رستمی بابیان این‌که شرکت مس برای اولین‌  بار از مدیران متخصص بومی ورزقان در مدیریت مجتمع مس سونگون استفاده می‌کند، یادآور شد: استفاده از ظرفیت جوانان بومی و کاربلد را ادامه می‌دهیم و بنا داریم تا صنعت مس را به جوانان بومی و انقلابی آذربایجان‌شرقی بسپاریم.

    ‎مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: پروژه‌هایی که امروز کلنگ‌زنی شد در سال 97 مصوب شده ولی متأسفانه به مرحله اجرا نرسیده بود. در این راستا پیمانکار با تجربه برای کمپ ورزشی بین‌المللی ورزقان انتخاب و قراردادش نیز ابلاغ شده تا در اسرع وقت عملیات اجرایی را شروع کند.
    ‎وی ادامه داد: پس از تکمیل و بهره‌برداری از کمپ ورزشی شهرستان ورزقان، از وزارت ورزش و جوانان انتظار داریم تا مقدمات رفت و آمد تیم‌های ملی به این شهرستان را فراهم کنند، بنا داریم تا 2 ماه آینده طبق قول مدیر مجتمع مس سونگون، بزرگراه خواجه-ورزقان به اتمام برسد و این پروژه با عمر 10 ساله تحویل مردم شریف شهرستان ورزقان شود.
    ‎رستمی با تأکید بر این‌که شهرستان ورزقان فاقد سیستم تصفیه‌خانه شبکه فاضلاب شهری است، اظهار کرد: مصمم شدیم تا در مجمع شرکت مس، مصوبه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری ورزقان را اخذ کنیم، در این پروژه حدود 200 میلیارد تومان از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران سرمایه‌گذاری می‌شود.
    ‎مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، احداث سایت اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع ارسباران در ورزقان را نتیجه توافق منابع طبیعی و محیط زیست با شرکت مس عنوان کرد و گفت: تنها تقاضایی که داریم این است تا همکاری صورت گیرد، چراکه قصد داریم ظرفیت تولید کنسانتره مس را در ورزقان به 2 میلیون تن افزایش دهیم و لازمه افزایش تولید، توسعه است و از طرفی منابع طبیعی زمین در اختیار ما گذاشته و محیط زیست نیز همکاری کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر