معاملات جذاب شمش های آلومینیومی

ایرالکو از امروز با عرضه صادراتی می آید

عصر معدن- آلومینیوم ایران امروز، سه شنبه ۳۰ فروردین با عرضه صادراتی شمش هزار پوندی آلومینیوم به بورس کالا می آید.;

ایرالکو از امروز با عرضه صادراتی می آید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر ، آلومینیوم ایران (#فایرا) امروز، سه شنبه 30 فروردین، 3 هزار تن شمشِ هزار پوندی (معادل 453 کیلوگرم) خود را با قیمت پایه هر کیلوگرم 87.08 هزار تومان روی تابلو تالار کیش می برد.

    این محموله در صورت فروش در تاریخ 7 اردیبهشت درب کارخانه به فروشنده تحویل داده خواهد شد.

    شمش آلومینیوم 1000 پوندی در صنایع کابل سازی و قطعات الکتریکی و موارد دیگر استفاده می شود. درجه خلوص این تولیدات از 99/70 تا 99/85 درصد است و اغلب در صنایع ذوب مجدد کاربرد دارد. این شمش ها به صورت خالص تولید می شوند و در آلیاژسازی و قطعه سازی و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. درجه خلوص شمش تولیدی 99/85 درصد آلومینیوم خالص است و اغلب در صنایع ذوب مجدد مصرف فویل آلومینیوم و لوازم بهداشتی نیز کاربرد دارند.

    آلومینیوم، محصولی است که روز 25 فروردین ماه سال 1400 برای نخستین بار در تاریخ بورس کالا، راهی تالار صادراتی کیش شد که با معامله 1000 تنی در روز نخست، نوید صادراتی پر رونق برای این فلز نقره ای را ترسیم کرد چراکه در ادامه استقبال خوبی از عرضه ها صورت گرفت.

    بررسی های آماری نشان می دهد در سال گذشته 13 هزار و 100 تن شمش آلومینیوم از سوی دو شرکت آلومینای ایران و آلومینیوم جنوب در رینگ صادراتی عرضه و با تقاضای 17 هزار و 900 تنی همراه شد و 10 هزار و 100 تن آن مورد دادوستد قرار گرفت و راهی بازارهای صادراتی شد.

    ارزش این معاملات نزدیک به 607 میلیارد و 855 میلیون تومان گزارش شد.

    از ابتدای امسال نیز هزار تن شمش آلومینیوم آلومینای ایران در بورس کالا عرضه شد که با وجود تقاضای 1200 تنی، 200 تن آن با قیمت پایه هر کیلوگرم 90.8 هزار تومان به فروش رسید.

    به عقیده کارشناسان و فعالان حوزه آلومینیوم رینگ صادراتی و صادرات از طریق بورس کالا می تواند به شفافیت در قیمت ها و نحوه انجام معاملات کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر