ادامه آرامش معاملات سیمان در بورس کالا

عصر معدن- بورس کالای ایران روز گذشته شنبه ۲۷ شهریور ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۱۸۸ هزار و ۵۰۰ تن سیمان تیپ یک و دو از سوی ۶۰ شرکت سیمانی بود و در نهایت ۸۰۲ هزار و ۶۴۰ تن از این محموله ها به فروش رسید که روند معاملات بیانگر ادامه ثبات و آرامش در بازار بود به طوریکه میانگین قیمت هر کیسه سیمان ۵۰ کیلوگرمی ۲۴۹۹۰ تومان به ثبت رسید.;

ادامه آرامش معاملات سیمان در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، میانگین قیمت سیمان پاکتی روز گذشته به 4998 ریال در هر کیلوگرم رسید در حالی که هفته قبل 5020 ریال بود. بدین ترتیب هر کیسه سیمان 50 کیلوگرمی از 25100 تومان به 24990 تومان رسیده است.

    در معاملات دیروز سیمانی ها در بورس کالا 47 درصد سیمان پاکتی در قیمت پایه معامله شد به عبارت دیگر از مجموع 728 هزار و 440 تن سیمان تیپ دو (فله و پاکتی) عرضه شده در روز گذشته 373 هزار و 940 تن در قیمت پایه معامله شد.

    قابل ذکر است روز گذشته سیمان شرکت های بین المللی ساروج بوشهر، ساروج اصفهان، سیمان اردستان، ارومیه، استهبان، اصفهان، ایلام، آباده، آبیک، آذر آبادگان خوی، آرتا اردبیل، باقران، بجنورد، پیوند گلستان، تهران، توسعه ماهان کرمان، جوین، خاش، خزر، خمسه، خوزستان، داراب، دشتستان، دورود، زابل، زاوه تربت، زنجان، ساوه، سپاهان و شاهرود در بورس کالا عرضه شد.

    همچنین شرکت های سیمانی شرق، شمال، صوفیان، عمران انارک، غرب، فارس، فارس نو، فراز فیروزکوه، فیروزکوه، قائن، کارون، کاوان بوکان، کردستان، کرمان، کویر کاشان، کیاسر، لار سبزوار، مازندران، ممتازان کرمان، منددشتی، نائین، نیزار قم، هرمزگان، هگمتان، صنایع سیمان سامان غرب، صنایع سیمان شهرکرد، صنایع سیمان گیلان سبز، صنایع سیمان نهاوند، کارخانجات سیمان لامرد و مجتمع سیمان غرب آسیا نیز از دیگر عرضه کنندگان دیروز در بورس کالا بودند.

    به گفته کارشناسان و مسوولان، عرضه های گسترده سیمان در بورس کالا به‌طور همزمان منفعت تولیدکننده، مصرف‌کننده و سهامداران شرکت های سیمانی را در پی داشته و در این میان تنها افرادی که سال ها از رانت قیمتی دولتی و بازار آزاد سیمان بهره برده اند، زیان می کنند.

    بر اساس این گزارش، از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ 9 خرداد ماه بر می گردد در مجموع 10 میلیون و 740 هزار و 280 تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای 12 میلیون و 196 هزار و 150 تنی همراه و در پایان 8 میلیون و 785 هزار و 180 تن آن مورد معامله قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر