مدیرعامل گروه توسعه ملی:

کل مبادلات سیمان از سوی سیدکو در بورس کالا انجام خواهد شد

عصر معدن- امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خبر داد با هماهنگی و تفاهم انجام شده با بورس کالا، تمامی کارخانه های سیدکو (شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان)، تمام عرضه و توزیع سیمان در زیرمجموعه های سیدکو از مسیر بورس کالا انجام می شود که البته در خصوص سایر حوزه کالایی در گروه توسعه ملی، همین رویه طی خواهد شد و امیدواریم با وجود برخی سنگ اندازی ها بتوانیم در تحقق شفافیت و مبارزه با مخالفان شفافیت اقتصادی، پیروز میدان باشیم.;

کل مبادلات سیمان از سوی سیدکو در بورس کالا انجام خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، امیر تقی خان تجریشی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در آیین راه اندازی قراردادهای آتی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق طلا و معاملات سیمان در بورس کالا گفت: مطالعات کارشناسی عرضه سیمان در بورس کالا در سیدکو (شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان)  به حدود 15 سال پیش باز می گردد.

    وی افزود: آغاز معاملات سیمان در بورس کالا پایان کار نبوده و نهال آن به تازگی در خاک جای گرفته و مخالفان این اقدام نیز کم و بیش زیاد بوده و مترصد ضربه زدن به روند شفاف معاملات هستند. لذا باید تلاش کرد با روش هایی از این نهال صیانت کرد که یکی از این روش ها، حمایتی است که کارخانجات تولیدی باید از مسیر مبادلات در بورس کالا انجام دهند.

    تجریشی اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته تمامی کارخانجات سیدکو، سیمان را در بورس کالا عرضه می کنند و طبق برنامه ای که در آن با بورس کالا به تفاهم رسیدیم، قرار است که تمام عرضه و توزیع سیمان در زیرمجموعه های سیدکو از مسیر بورس کالا انجام شود.

    وی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر که کمک سازمان بورس و بورس کالا را می طلبد، بحث مشتریان است که باید صلاحیت یابی شوند که برای موفقیت در این مسیر، آموزش و فرهنگ سازی نیز نیاز است و نباید فراموش شود.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: با احتساب تولید 68 میلیون سیمان و دپوی موجود در کارخانه ها، حجم عرضه و توزیع سیمان کشور 77 میلیون تن است که عرضه نصف این میزان سیمان در بورس کالا به معنای رشد 100 درصدی حجم معاملات بورس کالا خواهد بود و نشان دهنده سنگین بودن حجم و وزن صنعت سیمان است که در کنار بورس کالا قرار گرفته و این اتفاق مبارکی برای بازار سرمایه است.

    وی یکی از رسالت هایی که گروه توسعه ملی برای خود تعریف کرده را حضور و دفاع از شفافیت و واقعی بودن قیمت ها دانست و عنوان کرد: یکی از هدف گذاری های ما برای سیدکو همین عرضه ها بود که با موفقیت در مسیر تحقق است. در سایر صنایعی که گروه توسعه ملی در آنها فعال است نیز همین روند دنبال می شود و امیدواریم در تحقق شفافیت و مبارزه با مخالفان شفافیت اقتصادی، پیروز میدان باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر