زمان تحویل نخستین قرارداد آتی مس فرارسید

عصر معدن- مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه ای زمان انجام فرآیند تحویل قراردادهای آتی مس کاتد سررسید بهمن ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.;

زمان تحویل نخستین قرارداد آتی مس فرارسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، براساس اطلاعیه صادره از سوی بورس کالا، این فرآیند سه شنبه هفته آینده 12 بهمن ماه جاری انجام خواهد شد.

    براساس این اطلاعیه، کلیه مشتریان فروشنده و خریدار دارای موقعیت تعهدی باز، موظفند طبق ضوابط اعلام شده جهت انجام فرآیند تحویل اقدام کنند. گفتنی است، هر قرارداد آتی مس کاتد شامل 100 کیلوگرم از این محصول است.

    در این اطلاعیه آمده است آن دسته از دارندگان موقعیت خرید و دارندگان موقعیت فروش امکان ورود به فرآیند تحویل قرارداد آتی مس کاتد را دارند که مطابق قوانین و مقررات کشور در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده و دارای گواهی مربوطه باشند. لذا کارگزاران مشتریان خریدار و فروشنده موظفند حداکثر تا 3 روز کاری قبل از آخرین روز معاملاتی یعنی شنبه 9 بهمن ماه 1400 لیست مشتریان خریدار و فروشنده دارای گواهینامه ثبت نام نظام مالیات بر ارزش افزوده را به همراه مدارک مربوطه به بورس ارسال کنند.

    در این اطلاعیه همچنین اشاره شده است که صرفا آن دسته از دارندگان موقعیت فروش امکان ورود به فرآیند قرارداد آتی مس کاتد را دارند که تا آخرین روز معاملاتی قراردادهای آتی مس کاتد اقدام به خرید گواهی سپرده مس کاتد در معاملات ناپیوسته گواهی سپرده مس کاتد در نماد "مس کاتد ملی مس ایران0109 (ن)" کرده و گواهی آمادگی تحویل را مطابق مهلت تعیین شده در مشخصات قرارداد ارائه کرده باشند.

    گفتنی است، معاملات گواهی سپرده مس کاتد در نماد مذکور با حداقل میزان خرید 20 تن و به صورت حراج ناپیوسته از ساعت 12:45 تا 13:30 روزهای شنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه انجام می شود. هر گواهی سپرده کالایی در کد سهامداری شامل یک کیلوگرم مس کاتد است.

    قیمت تسویه نهایی مس کاتد (قیمت تسویه آخرین روز معاملاتی) مطابق بند 20 مشخصات قرارداد آتی مس کاتد محاسبه و اعلام می شود. در بند 20 این قرارداد آمده است: قیمت تسویه به صورت تئوریک و شامل قیمت یک کیلوگرم مس کاتد براساس قیمت نقدی اعلام شده در سایت بورس کالا به نشانی www.ime.com راس ساعت 15 آخرین روی معاملاتی ضربدر نرخ حواله دلار آمریکا به ریال براساس میانگین نرخ خرید و فروش سامانه سنا رای ساعت 15 آخرین روز معاملاتی تعیین خواهد شد.

    سایر ضوابط تحویل قراردادهای آتی مس کاتد سررسید بهمن ماه 1400 از اینجا قابل مشاهده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر