مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر :

۲۰ درصد سیمان هلدینگ غدیر در فاز نخست روی تابلوی بورس کالا می رود

عصر معدن- محمدرضا سلیمیان درخصوص عرضه سیمان در بورس کالا گفت: برنامه ریزی شده در فاز اول ۲۰ درصد از سیمان تولید شده هلدینگ غدیر در بورس کالا عرضه شود و بعد از عرضه و بررسی نتایج آن، به طور قطع میزان عرضه در بورس کالا را افزایش دهیم. مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر می گوید: بورس کالا تاثیر مستقیمی بر بازار سیمان دارد و علاوه بر حذف واسطه ها، دست تولیدکننده را می گیرد و از او حمایت می کند.;

۲۰ درصد سیمان هلدینگ غدیر در فاز نخست روی تابلوی بورس کالا می رود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدای بورس، محمدرضا سلیمیان با بیان اینکه هلدینگ سیمان غدیر با 92 درصد ظرفیت عملیاتی شرکت های زیر مجموعه فعالیت می کند گفت: این مجموعه یک هلدینگ تخصصی سیمانی است و 10 درصد ظرفیت صنعت سیمان کل کشور را مدیریت می کند و 6 شرکت سیمانی فعال در بازار سرمایه دارد.

    مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر افزود: عمده تولیدات سیمان متعلق به شرکت سپاهان با تولید روزانه 9 هزار تن است.

    وی با اشاره به این نکته که بورس کالا می تواند تاثیر مستقیمی بر بازار سیمان داشته باشد اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در خصوص عرضه سیمان در بورس کالا، در فاز اول 20 درصد از سیمان تولید شده هلدینگ غدیر در بورس کالا عرضه شود و بعد از عرضه و بررسی نتایج آن، به طور قطع میزان عرضه در بورس کالا را افزایش دهیم. فروش در بورس کالا واسطه ها را در بخش فروش کم می کند و می تواند تولیدکننده را دست گیری کند تا بتواند کیفیت فروش را بهتر کند.

    سلیمیان این خبر را نیز اعلام کرد که برنامه ریزی شده تا 14 تیر ماه اولین عرضه سیمان در بورس کالا را داشته باشیم از این رو به همه عاملین خرید اعلام کرده ایم کدبورسی کالایی بگیرند تا بتوانند از بورس کالا سیمان خریداری کنند.

    وی خاطرنشان کرد: شرکت سیمان سپاهان، شرکت سیمان دشتستان، شرکت سیمان کردستان از زیر مجموعه های سیمان غدیر هم اکنون بورسی هستند و شرکت سیمان منددشتی و سیمان سفید در آستانه دریافت شرایط احراز برای حضور در بورس کالا هستند.

    مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر یادآور شد: هلدینگ سیمان غدیر شرایط احراز سازمان بورس را طی کرده است و آماده عرضه است. برای عرضه اولیه منتظر هستیم شرایط بازار با ثبات شود تا این شرکت با نماد سغدیر عرضه اولیه شود.

    وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: 25 درصد از تولید هلدینگ سیمان غدیر به 20 کشور دنیا صادر می شود. عمده صادرات این هلدینگ به کشورهای همسایه و بخشی نیز به کشور های CIS صادر می شود. بازار سیمان سفید روسیه در دستان سیمان سفید هلدینگ سیمان غدیر است. کنترل بازار خاکستری قطر نیز در دستان مجموعه سیمان غدیر است.

    سلیمیان در خاتمه گفت: از جمله مهمترین برنامه های شرکت برای سال 1400 این است که بتوانیم پروژهایی همچون تولید کارخانه پاکت سیمان، نیروگاه خورشیدی را راه اندازی کنیم و ناوگان حمل و نقل را توسعه دهیم.

    گفتنی است، در جلسه کمیته عرضه بورس کالا طی روز گذشته حصول سیمان دو شرکت سیمان منددشتی و سیمان کردستان در بازار اصلی پذیرفته شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر