با انتشار اوراق سلف موازی میلگرد رقم خورد؛

تامین مالی ۱۰۰۰ میلیارد ریالی یک فولادساز در بورس کالا

عصر معدن- انتشار اوراق سلف موازی استاندارد میلگرد شرکت فولاد آتیه خاورمیانه به ارزش یک هزار میلیارد ریال دقایقی قبل در بورس کالای ایران با موفقیت به پایان رسید تا روند تامین مالی تولید کشور از مسیر بورس کالا ادامه یابد.;

تامین مالی ۱۰۰۰ میلیارد ریالی یک فولادساز در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، طی روز جاری عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد میلگرد شرکت فولاد آتیه خاورمیانه، به تعداد 705 هزار و 566 قرارداد و با قیمت پایه یک میلیون و 417 هزار و 300 ریال در هر قرارداد 10 کیلوگرمی، به ارزش 1000 میلیارد ریال انجام شد و با استقبال خوب سرمایه گذاران تامین مالی این شرکت به طور کامل به پایان رسید.

    معاملات ثانویه این اوراق نیز از تاریخ 13 دی ماه 1400 آغاز شده و تا تاریخ 12 دی ماه 1401 ادامه خواهد داشت.

    براساس اطلاعیه عرضه، قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه با بازارگردانی به روش قیمت بازار با دامنه مظنه 2 درصد است؛ همچنین بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت قابل تبیین است. درصورتیکه دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت «118.5 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق در سررسید برای سرمایه گذاران یک ساله بازدهی حداقل 18.5 درصدی خواهد داشت.اما درصورتیکه شرکت فولاد آتیه خاورمیانه  نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت 119 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه » اقدام کند، بازدهی در سررسید حداکثر 19 درصد خواهد بود.

    بر اساس اطلاعیه عرضه، زمان سررسید اوراق یک سال پس از عرضه اولیه است.

    گفتنی است، قیمت دارایی پایه در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت های میلگرد معامله شده در بورس کالای ایران یا آخرین قیمت استعلامی از مراجع مورد تایید بورس کالای ایران تعیین می شود. از آنجایی که عرضه اولیه به روش گشایش است و قیمت بازگشایی براساس عرضه و تقاضا صورت می گیرد ممکن است قیمت خرید هر قرارداد سلف متفاوه با قیمت پایه در عرضه اولیه باشد اما قیمت پایه به عنوان مبنای محاسبات قیمت اعمال در اختیار فروش تبعی، قیمت اعمال اختیار خرید تبعی قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر