معاون تامین مالی تامین سرمایه بانک ملت مطرح کرد:

بورس کالا، مسیر تامین مالی ۱۰هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه

عصر معدن- معاون تامین مالی تامین سرمایه بانک ملت گفت: مرحله دوم عرضه اولیه ۱۰هزار میلیارد ریالی اوراق سلف موازی استاندارد ورق گرم نوردیده فولاد مبارکه با هدف تأمین سرمایه در گردش این شرکت فردا شنبه ۱۴تیرماه در بورس کالا صورت می گیرد که پیش بینی می شود همانند مرحله اول، انتشار این اوراق با استقبال سرمایه گذاران همراه شود.;

بورس کالا، مسیر تامین مالی ۱۰هزار میلیارد ریالی فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از سنا، مرحله دوم عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد ورق گرم نوردیده فولاد مبارکه اصفهان در نماد «عفولاد 3»  به تعداد 13میلیون و 493 هزار و 637 قرارداد و با قیمت هر ورقه 741 هزار و 90 ریال از طریق شرکت کارگزاری بانک ملت انجام می شود.

    در این راستا معاون تامین مالی تامین سرمایه بانک ملت به ارائه جزئیات تکمیلی در خصوص این عرضه پرداخت و گفت: این اوراق یک ساله، به ارزش 10هزار میلیارد ریال، جهت تامین سرمایه در گردش مورد نیاز فولاد مبارکه است. مشاور پذیرش، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان این اوراق شرکت تأمین سرمایه بانک ملت بوده، همچنین کارگزاری بانک ملت به عنوان عامل فروش این اوراق معرفی شده است.

    علی عالی‌زاده ادامه داد: در این عرضه دوره پیش گشایش از ساعت 9:30 الی 10 و دوره عادی معاملات از ساعت 10 الی 12:30 خواهد بود. همچنین معاملات ثانویه آن از فردای روز عرضه یعنی 15تیرماه آغاز شده و تا 14 تیرماه سال 1400 ادامه خواهد داشت.

    عالی زاده با اشاره به اینکه عرضه مزبور به روش گشایش خواهد بود، گفت: دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه مثبت و منفی 5 درصد خواهد بود. در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، تمام یا بخشی از اوراق پذیره نویسی نشود، شرکت تامین سرمایه بانک ملت به عنوان متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقی مانده به قیمت تعیین شده در بازار است..

    معاون تامین مالی تامین سرمایه بانک ملت در ادامه به نرخ سود این اوراق اشاره کرد و گفت: نرخ سود اوراق «عفولاد3» نیز 18.5 و 19 درصد است که با توجه به شرایط فعلی، پیش بینی می شود همانند مرحله اول، انتشار این اوراق نیز با استقبال سرمایه گذاران همراه شود.

    در راستای دو نرخی بودن بازده اوراق باید عنوان کرد که در واقع به طور کلی بازدهی این اوراق در سررسید در دو حالت رخ می دهد؛ در صورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت «118.5 درصد قیمت پایه عرضه اولیه» اقدام کنند، این اوراق برای سرمایه گذاران در سررسید بازدهی یک ساله حداقل 18.5درصدی خواهد داشت.

    حالت دوم نیز زمانی رخ می دهد که شرکت فولاد مبارکه نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت «119 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه» اقدام کند. در این صورت بازدهی یکساله اوراق سلف در سررسید حداکثر 19درصد خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر