سابیک؛ از بورس کالا تا بورس تهران

عصر معدن- در شرایطی که سیمان آبیک به عنوان بزرگترین تولیدکننده سیمان خاورمیانه در هفته های گذشته با پذیرش محصولات خود در بورس کالا رسما وارد بازار سرمایه شده بود، روز گذشته نیز پس از درج نماد تحت عنوان سابیک در فهرست شرکت های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران، آماده عرضه اولیه سهام می شود. به گفته رضا جمارانیان، مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری سیمان تامین، با توجه به موافقت هیئت ‌پذیرش بورس اوراق بهادار، سابیک پانصد و نود و دومین شرکت پذیرفته شده در بورس است.;

سابیک؛ از بورس کالا تا بورس تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی هلدینگ سرمایه گذاری سیمان تامین، مدیرعامل سیتا گفت: شرکت سیمان آبیک بزرگترین کارخانه سیمان خاورمیانه است که سهام دار اصلی آن شرکت سیمان فارس و خوزستان است. سیمان فارس و خوزستان که در بازار معاملاتی با نماد سفارس شناخته می شود، از شرکت های تابعه سیتا به شمار می رود و سیتا نیز از جمله هلدینگ های تابعه شستا است.

    وی در ادامه پذیرش به سابیک پرداخت و توضیح داد: از تاریخ 23 مرداد سال جاری شرکت سیمان آبیک به‌ عنوان پانصد و نود و دومین شرکت پذیرفته ‌شده در ﺑﺨﺶ”سیمان، آهک و گچ”، طبقه “ تولید سیمان، آهک و گچ "با کد صنعت «5394» و نماد “سابیک" در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

    مدیرعامل سیتا با اشاره به اهمیت بورسی شدن شرکت های تابعه شستا توضیح داد: شستا از آغاز دوره کنونی و با روی کار آمدن دکتر رضوانی فر مسیر افزایش شفافیت و بورسی شدن را با سرعت بسیار بیشتری طی کرد. در همین راستا شرکت سیمان آبیک نیز با توجه به اقداماتی که از سال پیش در دستور کار قرارگرفته بورسی می شود.

    گفتنی است شرکت سیمان آبیک با تولید پنج میلیون تن کلینکر و سه میلیون و ششصد هزار تن سیمان در سال یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین است که با پذیریش سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران انتظار سهام داران جهت عرضه سهام بزرگترین سیمان کشور و خاورمیانه در بورس به پایان می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر