معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان بوشهر اعلام کرد:

رضایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با عرضه سیمان در بورس کالا

عصر معدن- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: شفافیت قیمت‌ها از طریق عرضه سیمان در بورس کالا، عامل کاهش التهاب در بازار و زمینه ساز رضایتمندی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده و سیمان در زمان حاضر به قیمتی رسیده که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده از آن راضی هستند.;

رضایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با عرضه سیمان در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، ابوالقاسم محمدزاده افزود: در این راستا کارگروه رصد سیمان در استان بوشهر تشکیل شده و همه فعالان صنعت سیمان نیز مکلف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات فروش در این سامانه هستند.

    وی بیان کرد:  مصرف کنندگان سیمان به سه بخش شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان بر و عاملان فروش تقسیم می‌شوند که تاکنون بیشتر مصرف کنندگان سیمان، کد بورسی دریافت کرده اند.

    محمدزاده ادامه داد: همه کارخانه‌های تولید سیمان در استان، واحدهای صنفی عمده فروش سیمان و مصالح ساختمانی‌ها موظف هستند فرآیندهای تولید و فروش سیمان را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند ولی برای واحدهای خرده فروشی سیمان تنها تایید یا رد اسناد خرید دریافتی در سامانه کفایت می‌کند و نیاز به ثبت اطلاعات فروش به مصرف کننده نیست.

    وی با بیان اینکه به صورت کلان برای تعدیل قیمت سیمان موفقیت‌‏های خوبی حاصل شد، افزود: در این راستا فعالان حوزه تولید سیمان در استان‌ باید بیشتر از این پای کار بیایند و تولید سیمان به صورت ویژه مورد توجه و رصد قرار گیرد.

    محمدزاده اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت با رصد و پایش بازار تولید و عرضه سیمان در کشور بدنبال ساماندهی و تنظیم شبکه های توزیع سیمان در کشور است که با مجموعه اقدام‎‌های وزارت صمت در ساماندهی بازار سیمان طی یک ماه اخیر کاهش قیمت محسوس این محصول در بازار به چشم آمده است.

    معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان بوشهر گفت: شفافیت قیمت‌ها از طریق عرضه سیمان در بورس، عامل کاهش التهاب در بازار و زمینه ساز رضایتمندی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شده و سیمان در زمان حاضر به قیمتی رسیده که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده از آن راضی هستند.

    وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر با توجه به فعالیت سه کارخانه مهم تولید سیمان ساروج کنگان، مند دشتی و دشتستان آمار و تناژ تولید سیمان در این استان بالای 10 هزار تن در روز است، اظهار کرد: این کارخانه‌ها موظف به ثبت آمار تولید روزانه خود در سامانه جامع تجارت هستند که آموزش‌های لازم به آنان ارائه شده است.

    محمدزاده بیان کرد: در این ارتباط نشست‌‎های کارگروه رصد سیمان به صورت هفتگی برای برنامه ریزی، پایش تولید، الزام تولیدکنندگان، اتحادیه های صنفی و شاغلان صنفی در بخش سیمان به منظور ثبت آمار تولید و ثبت اطلاعات فروش به منظور ایجاد شفافیت در سامانه جامع تجارت برگزار می‌شود.

    پیش از این به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر سقف قیمت سیمان پاکتی در مرکز این استان 350 هزار ریال و فله دست پر 280 هزار ریال تعیین شد.

    کارخانه‌های تولید سیمان نیز  محصولات خود را به قیمت پایه و بر مبنای هر تن سیمان فله سه میلیون و 450 هزار ریال و هرتن سیمان پاکت چهار میلیون و 794 هزار ریال به بورس کالا عرضه کردند که 9 درصد مالیات برارزش افزوده به این قیمت‌ها افزوده و به خریداران تحویل می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر