عرضه اولیه «فغدیر» در راه فرابورس

عصر معدن- ۲.۵ درصد از سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان روز چهارشنبه ۴ خرداد ماه به روش حراج، عرضه اولیه می‌شود.;

عرضه اولیه «فغدیر» در راه فرابورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از بازار سرمایه (سنا)، معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری 300 میلیون سهم از سهام شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با نماد معاملاتی «فغدیر1» به روش حراج در روز چهارشنبه، 4 خورداد ماه خبر داد.

    براساس این اطلاعیه، 2.5 درصد از سهام «فغدیر1» با قیمت مبنای 14 هزار و 500 ریالی هر سهم، و حداکثر سهمیه 30 هزار سهمی به هر سهامدار حقیقی و حقوقی به روش حراج در بازار اول معاملات فرابورس عرضه می شود.

    مشاور عرضه، شرکت کارگزاری ستاره جنوب و متعهد خرید، شرکت تامین سرمایه امید معرفی شده است.

    همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی لاجورد دماوند و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان به عنوان بازارگردانان معرفی شده اند.

    یادآور می‌شود، به استناد تبصره 4 ماده 34 دستورالعمل پذیره‌نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران، ارسال سفارش تنها از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکانپذیر خواهد بود. همچنین بر اساس ماده 6 مکرر 3 دستورالعمل مورد اشاره «پنجاه درصد از سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه توسط سرمایه‌گذاران واجد شرایط تا 90 روز پس از تاریخ عرضه اولیه» امکان عرضه نخواهد داشت.

    شایان ذکر است، به گفته احمدرضا معروفی، مدیر مشاور سرمایه‌گذاری نوآوران امین و ارزش‌گذاری شرکت آهن و فولاد غدیر در نشست خبری یک دیدار یک عرضه که برای معرفی سهم «فغدیر» برگزار شد، سرمایه‌گذاران برای خرید سهام «فغدیر» باید چند ویژگی مهم این مجموعه را مدنظر قرار دهند: موضوع اول اینکه «فغدیر» را در قالب هلدینگ ببینید نه یک شرکت تولیدی، دوم اینکه رشد غیرعادی در داخل شرکت «فغدیر» و شرکت‌های زیرمجموعه به دلیل طرح‌های توسعه‌ای، در آینده نزدیک ارزش زیادی در قیمت سهم خواهد گذاشت.

    او سومین نکته مهم در این مجموعه را تکمیل زنجیره فولاد از معدن تا بخش انتهایی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای دانست و ختطرنشان کرد: ثبات مدیریتی که در کیفیت این مجموعه اثرگذار است و انضباط مالی و اطلاع‌رسانی به‌روز و لحظه‌ای نیز دیگر مواردی است که در ارزش‌گذاری «فغدیر» مورد توجه قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر