مدیرعامل سیمان تامین اعلام کرد:

مزایای معاملات گواهی سپرده سیمان در بورس کالا

عصر معدن- سید حامد عسگری مدیرعامل سیمان تامین گفت: با آغاز معاملات گواهی سپرده سیمان از فردا، روند خرید سیمان از سوی مشتریان خرد تسهیل می شود و افراد با همان کد سهامداری و به صورت آنلاین امکان خرید دارند؛ پیش بینی می شود با معاملات روزانه گواهی سپرده سیمان، شاهد کاهش فاصله قیمت فروش درب کارخانه تا مصرف کننده نهایی سیمان در کشور باشیم.;

مزایای معاملات گواهی سپرده سیمان در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، کمتر از 12 روز کاری پس از اعلام سیدحامد عسگری مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین مبنی بر گشایش نماد گواهی سپرده کالایی انبار های سیمان برای خرید بدون واسطه سیمان توسط مردم، تعداد نماد انبارهای گشایش یافته در عرضه سپرده کالایی به 10 انبار رسید.

    مدیرعامل سیمان تامین ضمن تشکر از تلاش و حرکت جمعی مدیران شرکت های تابعه برای تحقق وعده های ارائه شده بیان داشت: در کمتر از 12 روز کاری پس از اعلام درباره گشایش انبارها در سپرده کالایی نمادهای معاملاتی سیمان پاکتی تیپ دو برای خرید عموم توانستیم در یک کار جمعی و جهادی و در راستای تاکیدات وزیر و رویکردهای وزارت صمت، برای اولین بار در صنعت سیمان این امر لازم را عملیاتی کرده و در این مدت زمان تعداد 10 انبار را در اقصی نقاط میهن اسلامی به این فرایند وارد سازیم.

    سیدحامد عسگری با تاکید بر ادامه مسیر تنظیم بازار و کاهش فاصله قیمت فروش درب کارخانه تا مصرف کننده نهایی بیان داشت: علت تاکید به استفاده از این روش بدین منظور است که امکان خرید برای خریداران خرد مطابق با قیمت های بازار فیزیکی در بازار گواهی سپرده فراهم شود که نتیجتا انتظار می رود با ورود خریداران خرد به صورت حقیقی فاصله قیمتی در بازار کاهش قابل توجه ای را تجربه کند.

    مدیرعامل سیمان تامین با اشاره به انجام معاملات ناپیوسته گواهی سپرده کالایی به روش گشایش نماد ها و با استفاده از ساز و کار حراج تک قیمتی، با هدف تسهیل و رفع موانع برای خرید توسط مصرف کنندگان نهایی افزود: در این مدت جلسات متعددی با همکاران و متخصصان این امر برگزار کردیم و با همراهی بین سازمانی که حاصل نگاه جمعی به این مسئله بود، توانستیم این کار را به نتیجه برسانیم. جا دارد از همکاری شرکت های تابعه و همچنین شرکت بورس کالای ایران در برنامه ریزی برای تسریع در انجام این فرایند تشکر کنم. با همراهی و تلاش بی وقفه این عزیزان توانستیم در این گام همانگونه که وعده شده بود سیمان فارس، سیمان صوفیان، سیمان ارومیه، سیمان فارس نو، سیمان خاش، سیمان شاهرود، سیمان زنجان، سیمان خوزستان، سیمان غرب و سیمان دورود را وارد معاملات گواهی سپرده کالایی کنیم.

    مدیرعامل سیمان تامین در خصوص گواهی سپرده سیمان همچنین افزود: طبق انچه پیشتر هم بیان شد، گواهی سپرده سیمان نظیر سایر گواهی های سپرده‌های کالایی است؛ یعنی افراد با همان کد سهامداری و به صورت آنلاین امکان خرید دارند و هیچ تفاوتی با معاملات و خرید سهام ندارد و اشخاص با همان کد سهامداری بازار سرمایه قادرند گواهی سپرده را معامله کنند و سفارشات خود را به صورت آنلاین ثبت و معامله نمایند. البته خریداران باید توجه داشته باشند که گواهی سپرده سیمان بازار ثانویه نداشته و مانند سایر گواهی سپرده‌های کالایی که معاملات در آن‌ها به صورت ناپیوسته است، نمی‌باشد و کسانی که مبادرت به انجام خرید سیمان می نمایند، الزاما باید نسبت به تحویل و حمل سیمان در مهلت زمانی مقرر شده شرکت ها اقدام کنند که بر اساس آن و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مهلتی دو هفته‌ای برای تحویل و حمل سیمان در نظر گرفته شده است.

    انبارهای سیمان پاکتی تیپ 2 و بصورت بسته بندی 50 کیلویی پاکتی فعال شده و از روز یکشنبه مورخ 9 آبان ماه 1400 آماده انجام معاملات می باشد. برای این منظور دوره پیش گشایش از ساعت 12:45 شروع و ساعت13:30 خاتمه می یابد و از راس ساعت 13:30 نیز حراج تک قیمتی برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر