مدیرعامل بانک صنعت ومعدن خبر داد:

اختصاص ۳.۳ میلیارد دلار تسهیلات به حوزه معدن

عصر معدن- مدیرعامل بانک صنعت ومعدن اعلام کرد: بخش معدن و صنایع معدنی نقش به سزایی در چرخه اقتصادی کشور می‌توانند ایفا کنند و در دوره ۱۰ ساله عملکرد این بانک سه میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار تسهیلات به این حوزه اعطا شد.;

اختصاص ۳.۳ میلیارد دلار تسهیلات به حوزه معدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «حسین مهری» روز چهارشنبه در مراسم امضای توافقنامه سه جانبه اعطای تسهیلات معدنی در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: دوره 10 سال گذشته از محل تفاهم‌نامه سه جانبه ( وزارت صنعت، بانک صنعت و معدن و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی) 7200 میلیارد ریال برای طرح‌های کوچک ومتوسط توسط بانک تامین منابع انجام شد.

    وی یادآور شد: بیشترین سهم از منابع تخصیصی به استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان تعلق گرفت.

    دولت‌های یازدهم و دوازدهم یکی از برنامه‌های خود را فعال‌سازی هفت طرح فولادی قرار دادند که از نیمه دوم سال 1392 کلید خورد و با پشتوانه صندوق توسعه ملی و تخصیص بانک صنعت و معدن، این طرح‌ها بتدریج فعال شدند.

    فولاد سپید دشت ( چهارمحال بختیاری)، نی ریز( فارس)، قائنات ( خراسان جنوبی)، شادگان( خوزستان)، میانه ( آذربایجان شرقی)، بافت ( کرمان) و سبزوار ( خراسان رضوی) هفت طرح فولاد استانی محسوب می‌شوند که با ظرفیت 800 هزار تن تا یک میلیون تن طراحی شده‌اند.

    مهری خاطرنشان ساخت: این بانک از منابع داخلی در 14 رسته معدنی 65 هزار و 850 میلیارد ریال پرداخت داشت که 23 هزار و 800 میلیارد ریال در قالب ثابت و 42 هزار و 80 میلیارد ریال به شکل سرمایه درگردش تخصیص یافت.

    وی اضافه کرد: منابع تخصیص یافته برای 11 طرح فولادی و زنجیره مربوطه، 6 طرح سیمانی و 14 طرح کاشی و سرامیک اختصاص یافت.

    مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک تسهیلات را در قالب منابع وجوه اداره شده از محل اعتبارات سالهای 99- 1398  وزارت صنعت، و دیگری نیز از منابع تسهیلات تلفیقی یارانه دار از محل اعتبارات سال‌های مزبور وزارت صنعت نگهداری و گزارش عملکردی را به تفکیک ارایه می‌دهد.

    به گفته وی، تسهیلات برای دوره 60 ماهه پیش‌بینی شده که 6 ماه مشارکت، 6 ماه تنفس و 48 ماه دوره بازپرداخت است.

    مهری تاکید کرد: امروز سیاست‌های اقتصادی کشور در بخش معدن تمرکز بر فرآوری مواد معدنی و پرهیز از خام فروشی دارد و این مهم با پشتوانه مالی بانک می تواند شکل اجرایی به خود گیرد.

    همچنین در این مراسم صابر سنایی عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: توافقنامه سه جانبه از سال‌های گذشته در دستور کار سه طرف قرار داشت، مدتی متوقف شده بود، اما اکنون دور جدیدی را آغاز کرده و صندوق نقش تسهیل‌گر و بیمه‌گر دارد.

    به گفته وی، توسط صندوق 120 درصد اصل و سود تسهیلات بیمه می‌شود و متقاضیان به بانک معرفی می‌شوند.

    سنایی افزود: سقف تسهیلات 80 درصد و 20 درصد هم آورده متقاضی است و در بخش وجوه اداره شده هم 25 درصد آورده متقاضی پیش‌بینی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر