احتمال تعطیلی کارخانجات سیمان طی ۲ روز آینده

عصر معدن- تولیدکنندگان سیمان با ارسال نامه ای به معاونت امور معادن و صنایع معدنی ایران ضمن اعتراض به قطعی گاز کارخانجات و عرضه سوخت جایگزین (مازوت) با قیمت بالا احتمال تعطیلی کارخانجات سیمان را طی ۲ روز آینده اعلام کردند.;

احتمال تعطیلی کارخانجات سیمان طی ۲ روز آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، تولیدکنندگان سیمان با ارسال نامه ای به معاونت امور معادن و صنایع معدنی ایران ضمن اعتراض به قطعی گاز کارخانجات و عرضه سوخت جایگزین (مازوت) با قیمت بالا درخواست پیگیری این موضوع را اعلام داشتند.

    متن این نامه به شرح زیر است:

    پیرو قطع گاز کارخانجات سیمان از 5 روز گذشته و با عنایت به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ارائه سوخت مازوت جایگزین سوخت گاز براساس قیمت گاز مصرفی کارخانجات سیمان شرکت‌های سیمانی اقدام به خرید مازوت از پخش فرآورده‌های نفتی نموده‌‌اند لیکن متأسفانه علی رغم واریز وجه پس از چند روز بلاتکلیفی صبح روز شنبه مورخ 23 آذرماه 98 اعلام داشته اند که طی نامه‌ای محرمانه از وزارت نفت قیمت هر لیتر مازوت 320 تومان می‌باشد و نمی‌توانند براساس مصوبه اقدام کنند.

    همچنین با عنایت به افزایش قیمت حمل فرآورده‌های نفتی، آن دسته از کارخانجات که از پالایشگاه دور هستند عملاً ادامه فعالیت کارخانجات سیمان با نرخ‌های اعلام شده را ندارند چرا که قیمت فروش سیمان براساس نرخ‌های ابلاغی صورت گرفته و نرخ جدید انرژی عملا کلیه کارخانجات سیمان را با زیان‌ده همراه خواهد کرد.

    با توجه به مطالب فوق احتمال توقف کارخانجات سیمان طی یکی دو روز آینده حتمی خواهد بود لذا از جناب عالی که اشراف کامل به قیمت تمام شده سیمان کارخانجات کشور دارید درخواست می‌شود در شرایط بد اقتصادی موجود که نه تنها تأمین سیمان کشور بلکه تأثیر نامطلوبی در صادرات بوجود خواهد آمد. استدعا داریم دستور پیگیری و رفع مشکل حادث را صادر کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر