وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد :

نمایشگاه فرصت های ساخت داخل "تقاضا محور" است/ خودکفایی در تولیدات صنعتی یک کار جهادی است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل، این نمایشگاه تقاضا محور و مبتنی بر نیازمندی های صنعتی و معدنی کشور معرفی کرد.;

نمایشگاه فرصت های ساخت داخل "تقاضا محور" است/ خودکفایی در تولیدات صنعتی یک کار جهادی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی اظهار داشت: برای اولین بار درخواست های بخش تولید در تامین نیازمندی های مرتبط با قطعات و تجهیزات در این نمایشگاه عرضه شده است.

    وی افزود: یکی از اهداف اصلی این نمایشگاه عبور از محدودیت های تحمیلی در تامین نیازمندی های صنعتی و معدنی کشور از طریق واردات است که در عمل با تکیه بر توان داخلی بتوانیم مانع عملیاتی شدن اهداف پلید دشمنان نظام در توقف تولید کشورمان شویم.


    خودکفایی در تولیدات صنعتی یک کار جهادی است

    رحمانی گفت: هر واحدی که بتواند قطعه یا تجهیزاتی را بومی سازی کند یک کار جهادی بزرگ انجام داده است.

    وزیر صمت تصریح کرد: مطمئن هستم این نمایشگاه فرصت داخلی سازی 100 ها و یا هزاران قطعه و تجهیزات وارداتی را ایجاد خواهد کرد.

    وی با اشاره به واردات بالغ بر 10 میلیارد دلاری در بخش صنعت و معدن که در فرآیند تولید استفاده می کردند، طی سال گذشته، گفت: هر یک از صنایع بزرگ سهمشان در واردات اقلام مورد نیازشان تعیین شده و مکلف شد این اقلام را داخلی سازی کنند.

    رحمانی اضافه کرد: اگر اقلام مورد اشاره، طی امسال و سال آینده بومی سازی شوند نه تنها مانع خروج ارز از کشور به میزان مورد اشاره خواهیم شد بلکه در این بخش ها صادر کننده هم خواهیم شد.

    وزیر صمت بیان کرد: همه قطعات معرفی شده در نمایشگاه فرصت های ساخت داخل، قابلیت بومی سازی شان در کشور مهیاست و شرکت های دانش بنیان و توانمند ما می توانند این اقلام را داخلی سازی کنند.

    رحمانی خاطر نشان کرد: یکی از خروجی های مهم نهضت ساخت داخل برقراری ارتباط خوب میان دانشگاه و صنعت است که پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری این مهم با جدیت از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می شود.

    وی افزود: در قالب ارائه تسهیلات ویژه، حمایت های تجاری و تعرفه ای و...؛ از تولیدات شرکت های طرف قرارداد نمایشگاه فرصت های ساخت داخل، حمایت خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر