تولید ماهانه سیمان برای تسریع در نهضت مسکن ۲ میلیون تن افزایش یافت

عصر معدن- دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده برای پروژه نهضت ملی مسکن باید تولید سیمان در هر ماه ۲ میلیون تن افزایش یابد، گفت: این موضوع از سوی وزارت صمت به ما ابلاغ شده است.;

تولید ماهانه سیمان برای تسریع در نهضت مسکن ۲ میلیون تن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فارس، علی اکبر الوندیان درباره آخرین وضعیت تولید سیمان در کشور، اظهار داشت: در نیمه اول امسال 35.6 میلیون تن سیمان  در کشور تولید شد‌؛ همچنین در هفت ماهه ابتدای امسال 42.5 میلیون تن سیمان در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11.6 درصد رشد داشته است.

    وی افزود: در زمینه مصرف سیمان نیز به میزان رشد تولید، رشد مصرف داشتیم به‌طوری که در مدت یاد شده مصرف سیمان کشور به 41.9 میلیون تن رسید.

    * افزایش 10 درصدی تامین برق صنعت سیمان در نیمه اول سال جاری

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان داشت: پیرو جلسه ای که در ابتدای امسال وزیر نیرو‌ با انجمن سیمان داشت و درخواست انجمن برای تامین برق این صنعت، تامین برق صنعت سیمان 10 درصد افزایش یافت و بنابراین بازار سیمان در تابستان امسال آرام بود.

    الوندیان گفت: با توجه به افزایش مصرف سیمان در سال جاری،  اگر مساعدت وزارت نیرو در افزایش تامین برق این صنعت صورت نمی‌گرفت با تنش قیمت سیمان مواجه می‌شدیم.

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به لزوم تولید مستمر اظهار داشت: در نیمه دوم سال با توجه به محدودیت‌هایی که در مصرف گاز و برق صنایع وجود دارد بیم آن می‌رود که تولید کاهش یابد لذا از مسئولان وزارت نیرو و نفت می‌خواهیم که مساعدت‌های لازم را در تامین انرژی این صنعت داشته باشند.

    وی بیان داشت: از روز گذشته محدودیت‌های گاز صنعت سیمان آغاز شده در حالی که با توجه به سخت‌گیری‌هایی که در سوخت جایگزین وجود دارد برخی صنایع موفق به پرکردن مخازن مازوت نشده‌اند.

    * تامین سیمان مورد نیاز مسکن ملی نیازمند تامین سوخت است

    دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده برای پروژه نهضت مسکن ملی باید تولید سیمان در هر ماه 2 میلیون تن افزایش یابد، گفت: این موضوع از سوی وزارت صمت به ما ابلاغ شده است.

    وی با اشاره به اینکه تقاضا برای مصرف سیمان در هر ماه بیش از 6 میلیون تن است، اظهار داشت: صنایع سیمان از ظرفیت لازم برای تولید برخوردار هستند مشروط بر اینکه انرژی مورد نیاز صنعت تامین شود.

    ‌دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اظهار داشت: در سال گذشته حدود 73 میلیون تن کلینکر و 64.5 میلیون تن سیمان در کشور تولید شد. همچنین در سال گذشته 60 میلیون تن سیمان در کشور مصرف شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر