در نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۱۸ عنوان شد:

دستور ویژه وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مصوبه ایمیدرو برای تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان

عصر معدن- وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه کانمین ۲۰۱۸ گفت: ذوب آهن افتخار صنعت فولاد کشور و به عنوان صنعت مادر مورد حمایت جدی ما است.;

دستور ویژه وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مصوبه ایمیدرو برای تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، دکتر رضا رحمانی افزود: ذوب آهن اخیراً مسیر خوب و جدیدی را شروع کرده است که امیدوارم در این راه به دستاوردهای شایانی دست یابد.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح این نمایشگاه از اجرای نقشه راه معدن در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: میزان استخراج سالیانه معادن بسیار ناچیز است و باید آن را به 400 میلیون تن و  صادرات 8 میلیارد دلاری این بخش را تا 2 سال آینده به 12 میلیارد دلار برسانیم  و از خام فروشی فاصله بگیریم.
    دکتر جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت نیز با حضور در غرفه این شرکت با اشاره به مصوبه اخیر هیأت عامل ایمیدرو در خصوص تأمین مواد اولیه ذوب آهن گفت: وزیر صمت دستور ویژه ای برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن صادر نموده و هیأت عامل ایمیدرو هم برای تأمین مواد اولیه ذوب آهن اخیراً مصوبه ای را گذراندند و این روند ادامه خواهد داشت.
    وی افزود : برای صادرات سنگ آهن محدودیت های خاصی هست از جمله عوارض که در سال بعد عوارض 5درصد امسال می شود 8درصد، همچنین علاوه بر عوارض بحث عدم استفاده از معافیت های مالیاتی نیز هست.
    جعفر سرقینی با تاکید بر کمک ایمیدرو به ذوب آهن، گفت:ایمیدرو قرار است سنگ آهن بیشتری در اختیار ذوب آهن بگذارد و اولین گام را نیز در این خصوص برداشته است. 
    اردشیر سعد محمدی قائم مقام ایمیدرو نیز با تاکید بر عزم جدی ایمیدرو در مورد کمک به ذوب آهن گفت: ایمیدرو قطعاً کمک خواهد کرد تا شرایط برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن فراهم گردد و جلساتی قرار است برگزار شود که به صورت اساسی در این زمینه تصمیم سازی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر