گام موثر برای فولاد خوزستان در عرصه‌ توسعه صنعت داخلی

عصر معدن- گام موثر برای شرکت فولاد خوزستان در عرصه‌ی توسعه صنعت ساخت تجهیزات توسط سازندگان داخلی، انجام پژوهش های کاربردی، حمایت از تولید داخلی و بهره مندی از موسسات پژوهشی و محققان داخلی برداشته شده است.;

گام موثر برای فولاد خوزستان در عرصه‌ توسعه صنعت داخلی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ابراهیم دادرس مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی فولاد خوزستان در جلسه مشترک مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که روز سه‌شنبه 25 شهریور 98 برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.
    این گزارش حاکیست، جلسه یاد شده با حضور گروهی پنج نفره به سرپرستی احسان صفرنواده نماینده رسمی صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری و میزبانی ابراهیم دادرس مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی فولاد خوزستان با هدف بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های صندوق یاد شده در راستای توسعه تکنولوژی و انجام فعالیت‌های پژوهشی انجام شد.

    دادرس گفت: برگزاری نمایشگاه بومی‌سازی از سوی شرکت فولاد خوزستان که با حمایت موثر مدیرعامل این شرکت مهندس محمدی صورت گرفت، بازتاب موثری در استان و خارج از آن داشته است. تا پیش از این، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سطح کشور انجام می‌شده است و نمونه‌های استانی در این حد اجرایی نشده بود.

    وی افزود: به دنبال برگزاری این نمایشگاه و اعلام نیازهای صنعتی (ساخت، تولید و پژوهش)، راه کارهای مطلوبی جهت حمایت از ساخت داخلی تجهیزات، توسعه تکنولوژی، کاهش وابستگی به نیازهای خارجی در حوزه صنعت فولاد ارائه گردید.

    دادرس گفت: این مدیریت به نمایندگی از فولاد خوزستان علاوه بر برقراری ارتباط با صندوق نوآوری و شکوفایی نهاد ریاست جمهوری پیش از این نیز با نمایندگان دفتر پژوهش و علم و فن‌آوری ریاست جمهوری جلساتی برگزار کرده است و به دنبال ارائه راهکار جهت مشارکت با سازندگان مطرح کشور، دانشگاه ها، پژوهشکده های تخصصی و سپس   تامین مالی و اخذ تضمین اجرایی به منظور انجام پروژه‌های ساخت تجهیزات و پژوهش های کاربردی  بوده است.

    وی اظهار داشت: در همین راستا با بهره‌مندی از خدمات این نهاد (صندوق نواوری و شکوفایی)  می‌توان منافع ملی و خصوصی برای فولاد خوزستان بدست آورد. از آنجا که شرکت فولاد خوزستان بعنوان صنعت مادر و قطب صنعتی کشور مطرح می‌باشد، نیاز به سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه تکنولوژی و تجهیزات دارد. با توضیح اینکه هیچ‌کدام از شرکت‌ها شاید به تنهایی به سوی سرمایه‌گذاری گسترده در حوزه تکنولوژی‌ها، نیازهای جدید و دانش‌بنیان و کارهایی در حوزه تحقیقات نروند، برای این کار نیازمند حمایت از مجموعه‌های مختلف و شریک‌های تجاری جدید خواهند بود.

    مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه سازی تصریح کرد: انجام همکاری با صندوق یادشده ما را در انجام تحقیق و ساخت تجهیزات و قطعات با بیشترین درصد سرمایه‌گذاری از سوی شرکا کمک نموده، همچنین با دارا بودن تضامین انجام فعالیت‌ها، اگر طرحی با موفقیت مواجه نشود، بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه جبران و پرداخت می‌شود و نکته دیگر معرفی شرکت‌ها است که باعث تسهیل و تسریع در امر شکوفایی صنعت و توسعه تکنولوژی می‌گردد.

    وی در ادامه گفت: در رویداد معرفی نیازهای فناورانه صنعت فولاد که در روزهای 7 الی 9 مهرماه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار می‌گردد، شرکت فولاد خوزستان حضور موثر خواهد داشت. در این همایش که در راستای همکاری صنعت با شرکت‌های سازنده به منظور تامین و تولید تجهیزات و انجام مطالعات پژوهشی دایر می‌شود، شرکت‌های بزرگ فولادی و دانش‎بنیان حضور دارند. شرکت فولاد خوزستان برای به تصویر کشیدن نیازهای خود بصورت ارائه کاتالوگ به شرکت‌های بازدید کننده در این همایش شرکت می‌نماید. بنابراین شرکت‌های علاقه‌مند می‌توانند با امضای تفاهم‌نامه با فولاد خوزستان برای رفع نیازهای این شرکت، اعلام آمادگی نمایند.

    مدیر تحقیقات، تکنولوژی و بهینه‌سازی فولاد خوزستان در پایان گفت: در این همایش، فولاد خوزستان می‌تواند با ارائه دستاوردها و تفاهم نامه‌های کسب شده به صندوق نوآوری و شکوفایی، از تضامین، حمایت‌ها و تسهیلات مالی این نهاد، برای برداشتن گام‌های تاثیرگذار در رفع نیازها، ساخت قطعات و توسعه‌ی تکنولوژی در شرکت استفاده نماید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر