معاون اول رییس جمهور کارخانه سیمان تیس راسک را افتتاح کرد

عصر معدن- کارخانه سیمان تیس به عنوان سومین کارخانه تولید سیمان در سیستان و بلوچستان امروز پنجشنبه با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در شهرستان راسک افتتاح شد.;

معاون اول رییس جمهور کارخانه سیمان تیس راسک را افتتاح کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از ایسنا، این کارخانه در زمینی به مساحت 60 هکتار و در منطقه لاشار کاهی از توابع شهرستان راسک سیستان و بلوچستان ساخته شده که سالانه یک میلیون تن سیمان در این کارخانه تولید می‌شود.

    این کارخانه ظرفیت تولید روزانه سه هزار و 300 تن سیمان خاکستری را دارد که با بهره برداری از این کارخانه 300 نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول بکار شدند.

    سیمان تولیدی این کارخانه از نوع سیمان خاکستری تیپ یک ، 2 و پنج است که علاوه بر تامین سیمان منطقه به کشور های حاشیه خلیج فارس ، پاکستان و چندین کشور آفریقایی صادر خواهد شد.

    به گفته فرماندار راسک؛ راه‌اندازی کارخانه سیمان سرباز به افزایش اشتغال و تولید منطقه کمک قابل توجهی می‌کند.

    مجیب حسنی اظهار کرد: تولیدات این کارخانه سیمان علاوه‌بر تامین نیاز داخل استان به کشورها و استان‌های همجوار صادر می‌شود و در ایجاد اشتغال برای صدها جوان و متخصص بومی نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

    وی بیان کرد: با توجه به نزدیکی کارخانه سیمان با مرز کشور پاکستان و دریای مکران فرصت خوبی برای صادرات و به دست گرفتن بازارهای داخلی و خارجی است.

    فرماندار راسک گفت: با توجه به موقعیت ممتاز کارخانه در حد فاصل مرزهای شرقی (پاکستان) و مرزهای آبی جنوبی (حاشیه اقیانوس هند و جنوب خلیج فارس) از یک طرف و ظرفیت عظیم معدنی آن از سوی دیگر نقش و تأثیر تولیدات آن درتقویت جایگاه اقتصادی افزایش سرانه تولید استان چشمگیر خواهد بود.

    کارخانه سیمان تیس در شهرستان راسک واقع در جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر