آغاز نهضت تولید کالای ساخت ایران

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز نهضت در تولید کالای ساخت داخل خبر داد و فعال سازی معادن را یکی از محورهای برنامه سال آینده این وزارتخانه اعلام کرد.;

آغاز نهضت تولید کالای ساخت ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی گفت: ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دشمن تمام تلاش خود را برای تعطیلی صنایع ما می کند.

    او با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن توقف تولید است، تصریح کرد: بزرگترین دغدغه وزارت صنعت، تولید است و برای حفظ تولید، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ستاد های مختلفی از جمله ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم تشکیل شده تا تولید اسیبی نبیند، گفت: اگر تولید حفظ شود قطعا بازار نیز روند مناسبی خواهد داشت و به دنبال آن صادرات نیز رونق می گیرد.

    معدن در صدر برنامه های وزارت صنعت

    او با اشاره به نقش معدن در توسعه پایدار و اشتغال زایی تصریح کرد: در سال اینده معدن محور اقدامات ما خواهد بود و باید دوره جدیدی در این حوزه اغاز شود، در این حوزه اکتشافات خوبی در دستور کار قرار گرفته تا نیاز به مواد اولیه تامین شود.

    رحمانی یاد اور شد:یکی از برنامه های وزارت صنعت باز سازی معادن کوچک است و البته برای این امر باید بودجه لازم نیز اختصاص یابد.

    او همچنین به اثرات صادرات در اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت:یکی از راه های حفظ تولید صادرات است و 15 کشور همسایه بستر مناسبی برای توسعه صادرات است، متاسفانه سهم ما از واردات یکهزار سیصد میلیارد دلاری 15 کشور همسایه فقط 2 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر