بدری انتقاد کرد؛

تفاوت قیمت ۷۰ هزار تومانی سیمان از درب کارخانه تا بازار

عصر معدن- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگان سیمان قطعی برق را بهانه‌ای برای افزایش قیمت محصولات خود کردند، گفت: نهادهای نظارتی و امنیتی به موضوع گرانی مصالح ساختمانی ورود کنند.;

تفاوت قیمت ۷۰ هزار تومانی سیمان از درب کارخانه تا بازار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری با اشاره به افزایش بی ضابطه قیمت مصالح ساختمانی به ویژه سیمان، گفت: مسئولان دولتی اعلام کردند که تعدادی شرکت دلال، قیمت سیمان از درب کارخانه را تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد، چندین برابر افزایش می‌دهند. متاسفانه به دلیل مدیریت ناکارآمد بازار مصالح ساختمانی دچار آشفتگی در بازار شده است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت هر پاکت 50 کیلیویی سیمان به بیش از 100 هزار تومان رسیده است، اظهار کرد: قیمت سیمان در حالی به 100 هزار تومان رسیده که در درب کارخانه کمتر از 30 هزار تومان است.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تولیدکنندگان قطعی برق را بهانه‌ای برای افزایش قیمت محصولات خود کردند اضافه کرد: قطعی برق کارخانه‌ها به حدی نبوده که در بازار کمبودی ایجاد شود از طرفی اکثر این کارخانه‌ها مقداری سیمان در انبارها خود ذخیره داشته اند ضمن اینکه برنامه بسیاری از این تولیدکنندگان همانند سال‌های گذشته اورهال کردن تجهیزات صنعتی خود در تابستان بود. از این رو بند معتقدم در گرانی‌های اخیر دست‌های پشت پرده ای وجود داشته که نهادهای امنیتی و قضایی باید به آن ورود کنند.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: طبق گفته مسئولان عمده سیمان‌های تولید شده کشور توسط عده‌ خاصی خریداری شده و مصرف کننده‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرده است. واسطه ها و دلالان سیمان‌ و فولاد را خریداری و در انبارهای خود دپو کرده و سپس در سایه خلاء های نظارتی و مدیریتی در سیستم توزیع با قیمت بسیار بالاتر می‌فروشند.

    نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت آینده باید گام جدی برای حذف واسطه ها و دلالان مصالح ساختمانی بردارد، گفت: همچنین باید شعب‌های ویژه ای برای توزیع منظم تولیدات مصالح ساختمانی ایجاد شده تا تنها هزینه حمل محصولات به قیمت نهایی مصرف کننده اضافه شود.

    این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: بی تردید یکی از بحث های جدی مجلس با وزرای آینده صمت و راه و شهرسازی، ساماندهی سیستم توزیع مصالح ساختمانی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر