وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید:

نمایشگاه فرصت های ساخت داخل آغاز یک حرکت بزرگ در عرصه تولید کشور است

عصر معدن- رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گفت: این نمایشگاه آغاز یک حرکت بزرگ در عرصه تولید و صنعت کشور است.;

نمایشگاه فرصت های ساخت داخل آغاز یک حرکت بزرگ در عرصه تولید کشور است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، رضا رحمانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان و اساتید دانشگاهی کشور بزرگوارانه در خصوص ساخت داخل نکاتی را فرمودند و از همان روز وزارت صمت و وزارت علوم، با یک توان جدید حرکتهایی را آغاز کردیم.

    وی افزود: در گام اول همایش دانشگاه و صنعت به همت وزارت علوم برگزار شد و در گام بعدی و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت "نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید" در دستور کار قرار گرفت که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

    همگان باید باور کنیم که ما می توانیم

    رحمانی اضافه کرد: همگان باید باور کنیم که "ما می توانیم"، خودباوری آن چیزی است که همواره در فرمایشات موکد امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست و ما باید در جهت آن حرکت کنیم.

    وزیر صمت تاکید کرد: کشور ما دارای موقعیتی استراتژیک بوده و از منابع طبیعی و انسانی قابل توجهی برخورداریم.

    اگر صنعت و تولید فعال باشد آثار آن فراگیر خواهد بود

    رحمانی تصریح کرد: اگر صنعت و تولید فعال باشد آثارش فراگیر خواهد شد، راهکار اساسی حل مسایل کشورمان هم همین است.

    وی افزود: نمود اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان و حتی بهره وری و دستگاه های دیگر در همین تولید و صنعت و واحدهای صنعتی است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کارکرد موثر تولید در عملکرد سایر دستگاههای دولتی، گفت: اگر تولید رونق بگیرد اشتغال ایجاد می شود و موضوعاتی مانند مالیات و روابط کارگر و کارفرما دارای نمود بیشتری خواهد شد.

    رحمانی بیان کرد: مردم باید احساس کنند که در جبهه جنگ اقتصادی قرار داریم و در حال مبارزه هستیم.

    باید از فرصت وجود همین جوانان و توانمندی های آنها در بخش های مختلف صنعتی استفاده کنیم

    وزیر صمت اظهار داشت: خوشبختانه در شرایط موجود جوانان متخصص و توانمند پای کار آمدند و ظرفیت های خوبی در حال فعال شدن است، باید از فرصت وجود همین جوانان و توانمندی های آنها در بخش های مختلف صنعتی استفاده کنیم .

    رحمانی اعلام کرد: امسال یک روح جدید، انگیزه، شور و اراده جدی و جهادی در بخش تولید و صنعت مشاهده می کنیم که باید تقویت شود.

    دو بال فناوری و صادرات برای توسعه صنعت

    وی گفت: صنعت برای توسعه واقعی و برای پرواز به دو بال فناوری و صادرات نیاز دارد.

    ضرورت استفاده از ظرفیت 6 هزار واحد فناور مستقر در پارک های علم و فناوری کشور

    رحمانی با اشاره به استقرار 6 هزار واحد فناور در پارک های علم و فناوری کشور، تصریح کرد: این ظرفیت بسیار خوبی است که باید از آن بهره لازم را ببریم.

    کاهش بیکاری در 3 ماهه اول امسال

    وی اضافه کرد: خوشبختانه در سه ماهه اول سال 1398 بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی 1.4 درصد کاهش یافته است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: واحدهای بزرگ در حوزه های فولاد، خودرو و پتروشیمی اگر فعال شوند، قطعا بر واحدهای کوچک و پایین دست نیز تاثیر خواهند داشت.

    وی گفت: ضروری است نمایشگاه فرصت های ساخت داخل در واحدهای بزرگ تداوم داشته باشد، در واحدهای کوچک از طریق تشکل ها ادامه یابد، اطلاع رسانی دقیق انجام بشود.

    انجمن ها، وب سایتهای معرفی فرصت ها و توانمندی ها و نیازها را راه اندازی کنند

    رحمانی تصریح کرد: با انجمن ها و تشکل ها شخصا در این خصوص صحبت کردم و کار را نیز شروع کرده اند و در همین راستا انجمن ها، وب سایتهای معرفی فرصت ها و توانمندی ها و نیازها را راه اندازی کنند.

    متناسب با هر نمایشگاه تخصصی، پیوست ساخت داخل تهیه و تنظیم شود

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: متناسب با هر نمایشگاه تخصصی، پیوست ساخت داخل تهیه و تنظیم شود.

    رحمانی بیان کرد: در سیاست های تجاری و وارداتی مان این برنامه را داریم که اگر کالایی به حد کافی ساخت داخل داشتیم، وارداتش را ممنوع می کنیم.

    مرکز ساخت داخل راه اندازی شده است

    وی اعلام کرد: مجموعه ای را برای شناسایی کالاهای دارای امکان ساخت داخل به عنوان مرکز ساخت داخل راه انداختیم که به این امورات رسیدگی می کنیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایدرو به رسالت خودش متناسب با شرایط روز برگشته است، ایدرو در حوزه مرکز ساخت داخل که راه افتاده است، پیگیری های لازم را انجام می دهد.

    در صنعت فولاد به نسبه خودکفاییم

    وی افزود: در صنعت فولاد به نسبه خودکفاییم، اما برخی حوزه های دیگر نیازمندی داریم که باید حل شود.

    در برخی قسمت ها مانند برخی قطعات خودرو، ساخت داخل کاملا حیاتی است

    رحمانی تصریح کرد: در برخی قسمت ها مانند برخی قطعات خودرو، ساخت داخل کاملا حیاتی است و باید به هر نحو ممکن مشکل را حل کنیم.

    وی اظهار داشت: امیدوارم این نمایشگاه تاثیر خود را داشته باشد و قطعا مورد رضایت مقام‌معظم رهبری و حمایت دولت خواهد بود.

    شایان ذکر است که در پایان تفاهم نامه ای میان ورارت صمت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شد.

    همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت از نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران نیز بازدید به عمل اورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر